• Europa01

Rhodos eller Kreta?

Hej!

Jag och min pojkvän planerar att åka utomlands i sommar. Just nu lutar det åt Grekland, men det är inte bestämt än. Har ni något tips på vart man kan resa till inom Europa?

Om det nu blir Grekland så står det mellan Rhodos och Kreta. Vi är inga partypissar men vi vill inte att det ska vara för lugnt heller. Vi vill bara ha en skön semester helt enkelt. Vilket ställe rekommenderar ni? Förklara gärna varför! Skrattande

• Svar på tråden Rhodos eller Kreta?
  • Khaleesi

Jag har vart på Rhodos i Rhodos Stad, aldrig igen. Smutsigt och jävligt, dålig mat och slitna hotell. Trist strand.

Åk till Kroatien ist! Makarska är underbart men med lagom uteliv.

• örebroaren

Kreta är lugnare än Rhodos. Åk till Naxos eller Santorini istället, det är mindre ställen men de är supermysiga. Mykonos ska vara fint också!

Annars rekommenderar jag också Kroatien, Split är en helt okej stad. Billigare är det också!

• JuliaJensen

Jag och min pojkvän har varit i Rhodos Stad 2 gånger och vi tyckte det var super ! Vi var inte där för festa eller något utan bara slappa och gå ut på kvällen och jag tycker det var super kul :) Mycket folk men tråkigt när det är dött tycker vi. 

Så klart det är kanske inte av bästa kvalité av allting där men är ju för det är ett Party ställe men är lugnt ändå på dagen då alla är bakis så att säga. Sen på kvällen är det ju roligt se folk fulla och ha roligt. 
    Hotellen erbjuder som alla andra, ju mer du lägger pengar på hotell ju bättre får du. Jag kan en del av alla hotell så kan tipsa. Sen maten är typisk semestermat med lagom kostnad. 

// Julia, Varberg 

Svar på tråden Rhodos eller Kreta?