• DesertAngel

Hjul lossnade!! Emmaljunga

Häromdagen när jag var ute på stan med sonen i sin Emmaljunga (8 månader gammal) så blev jag riktigt skärrad. Från ingenstans tittar jag ner och ser höger bakhjul rulla iväg från vagnen! Kvar står jag, med som tur var (!) ett stabilt grepp om vagnen så att den inte välte omkull.

Blev otroligt förvånad att detta kunde hända! Jag har använt vagnen sparsamt i 8 månader, och detta ska väl inte kunna hända? Tänk om jag hade promenerat bredvid en trafikerad väg och tappat kontrollen? Eller om jag var ute någonstans där ingen var i närheten för att hjälpa till? Hjulet gick inte att sätta tillbaka.. som tur var kunde en vännina stå kvar och vänta tills jag sprang och hämtade bilen.

När jag går tillbaka till affären så möts jag av en attityd som visar på att detta är inget konstigt alls. Jag får hjulet lagat utan kostnad på 10 min och detta är inget reklamationsärende. Tydligen kan navkapseln lossna när den får en stöt, och då det är den som håller hjulet på plats, då händer detta. VA?? säger jag.. Så fort man upptäcker något fel på leksaker osv. återkallar man ju dessa. Men när hjulet på en barnvagn rullar iväg utan förvarning så är detta inget allvarligt problem?

Vad tycker ni, är det jag som överreagerar?

• Svar på tråden Hjul lossnade!! Emmaljunga
  • ClaraV

Samma sak hände mig med min emmaljunga. Tycker inte alls att du överreagerar och här blir det aldrig mer en emmaljunga.

• DesertAngel

Fast jag fattar inte, Emmaljunga är väl ändå klassad som en kvalitetsvagn? Inte den billigaste på marknaden direkt... :(

• nozpa

Men det är väl klart att det inte ska vara så lätt för ett hjul att rulla ifrån vagnen. En vagn ska ju för tusan tåla att man kör den, bär den, lyfter den i och ur bilen. Nä, jag hade inte varit nöjd med att personalen ryckt på axlarna.

• ClaraV
    DesertAngel skrev 2014-02-15 18:38:33 följande:
    Fast jag fattar inte, Emmaljunga är väl ändå klassad som en kvalitetsvagn? Inte den billigaste på marknaden direkt... :(

Jag har haft 6 olika vagnar och sulkys, varav två emmaljunga. Första tappade ett hjul och andra gick sufletten sönder på och stack ut som en vass kniv nästan. Tog en halv evighet för dom att laga det. Hade även skötväska från emmaljunga som gick sönder i handtaget efter bara 4 månader trots att den var sparsamt använd. Så kvalitet är det då rakt av inte. Kanske var en gång i tiden men nu räknas det nästan som ett budgetmärke. Bästa vagnen var för övrigt en brio! Näst efter den kära paraplysulkyn ;)
  • DesertAngel
    Emmdan skrev 2014-02-15 19:27:07 följande:
    Vill du berätta vilken modell?

Emmaljunga Ozone är det! Tydligen finns den inte längre sedan 2014 och de har numera börjat skruva fast navkapseln istället för att limma, så man får väl se det som en förbättring!
Svar på tråden Hjul lossnade!! Emmaljunga