• April15

    Pergomtime..? Kan det va bra 40+

    Vill bli m barn en sista gång och är 44 år. Jag undrar om Pergotime är ngt som skulle kunna hjälpa mig.. Är det ngn som vet el har erfarenhet av detta?

  • Svar på tråden Pergomtime..? Kan det va bra 40+
  • Det vackraste

    Det kan hända att du släpper fler än ett ägg då och det i sig kan öka chansen något. Men det kan också ge andra effekter som kan ge sämre chans till graviditet. Sannolikheten vid 44 är ju liten som du antagligen vet, men inte omöjligt. From 45-47 skulle jag gå över till äd istället. Lycka till.

  • Det vackraste

    Äggdonation Men isåfall blir det utomlands då gränsen för äd här är ca 40-42 år. Ibland gör pergotime att fertilt sekret (som är viktigt för spermier) minskar och blir av sämre kvalitet. De kan också göra livmoderslemhinnan tunnare. Men man kan ju prova t ex var tredje månad.

  • Det vackraste
    April15 skrev 2014-02-16 15:41:13 följande:
    vad kostar det? Vet du..?

    Äd? Det är nog ganska kostsamt. Ca 40 000 kanske för en behandling...:-/ Finns embryodonation också som brukar vara lite billigare. Gå in på äggdonation-trådarna och fråga! Men du kan ju naturligtvis prova att bli gravid på naturlig väg först i ett-två år.
  • kossann
    kossann skrev 2014-03-02 14:12:49 följande:
    Jag är  och fick pergo av läkaren. Har du varit i kontakt med vården?
    Jag är 42 ska det stå... num lock var visst inte igång :)
  • April15
    kossann skrev 2014-03-02 14:13:31 följande:
    Jag är 42 ska det stå... num lock var visst inte igång :)
    hur har det gått för dig..?
  • kossann
    April15 skrev 2014-03-08 18:16:34 följande:
    hur har det gått för dig..?
    ÄL nästa helg... är så trött på detta eviga väntande, på ÄL, på BIM, på ÄL, på BIM osv...

    Hur går det för dej?
Svar på tråden Pergomtime..? Kan det va bra 40+