• jussijay

Handläggare På försäkringskassan eller skatteverket? Vad skulle du välja?

Jag undrar om det finns någon här som arbetar som handläggare på försäkringskassan eller skatteverket?

Jag har chans att få jobb på båda och jag vill gärna höra för och nackdelar med båda :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Handläggare På försäkringskassan eller skatteverket? Vad skulle du välja?
  • Stugmamman

Skatteverket är jämt rankad som Sveriges mest omtyckta myndighet och Försäkringskassan ligger i botten och är tillsammans med arbetsförmedlingen landets mest utskällda myndighet... Vet flera i bekantskapskretsen som sökt sig ifrån FK.

• jussijay

Tack för svaret! :)

Är lite rädd om jag kommer att klara av arbetet på skatteverket! Vet verkligen ingenting om skatterätt!

• Lufsan

Försäkringskassan. Ingen kommer ju fram ändå så det är bara att dricka kaffe hela dagarna haha. 

Nej stackars dom. Men jag hatar dom passionerat ändå, fast det inte är deras fel att det är så mycket krångel. 

En dag i sänder.
  • jussijay

Men jag skulle inte sitta och svara i telefon utan handlägga ärenden :D Lufsan

• Lufsan
    jussijay skrev 2014-02-15 22:35:14 följande:
    Men jag skulle inte sitta och svara i telefon utan handlägga ärenden :D Lufsan
    Fast det är handläggare som sitter i kundtjänsten också, just so you know. =P
    En dag i sänder.
  • humlan1987

Lufsan: det finns de som jobbar på kundcenter och de som jobbar som personliga handläggare. Inte samma sak och man gör inte samma saker. Phl gör utredningar

• jussijay

Jag skulle inte sitta på kundcenter utan handlägga ärenden Lufsan! Har redan varit på intervju och fått jobbet så jag vet vad det innebär :)

Svar på tråden Handläggare På försäkringskassan eller skatteverket? Vad skulle du välja?