• camillas1985

Någon som har något tips mot vagel i ögat?

Har haft en vagel i ögat i några dagar och jag tycker inte den känns nå bättre utan bara sämre. Är det någon som har något tips mot något man kan göra själv för att den ska kunna bli bättre? Har inte använt smink på flera dagar och håller inte på och gnuggar hela tiden även fast det kliar och irriterar. Provade göra egen saltlösning men tyckte jag kände mig mer irriterad efter att jag testat det.

Isak 090201 William 100721 Ellen 120708
  • Svar på tråden Någon som har något tips mot vagel i ögat?
  • Unis

Saliv. Ta saliv och smeta ofta på vageln, så försvinner den.

• whydoyoucare
    Unis skrev 2014-02-15 23:55:49 följande:
    Saliv. Ta saliv och smeta ofta på vageln, så försvinner den.
  • camillas1985

Hmm låter ju mindre trevligt och konstigt. Borde inte saliv innehålla massa bakterier?

• Nashico
    camillas1985 skrev 2014-02-16 03:10:21 följande:
    Hmm låter ju mindre trevligt och konstigt. Borde inte saliv innehålla massa bakterier?

Jo, klart det gör och dina fingrar också.

Man kan göra egen koksaltlösning genom att blanda en milliliter – ett kryddmått – salt i en deciliter kokande vatten som sedan får svalna. Man bör bara använda nygjord lösning. Är det så här du gjort? Färdiggjorda koksaltdroppar finns att köpa på apotek.

Men om du gått med det ett tag kanske du borde gå förbi vårdcentralen och få antibiotika gör din infektion. 

• Westman011

Hembakat bröd, värm i micron tills det blir varmt som tusan och håll sedan brödbiten mot vageln, den smälter vageln och brödet suger upp varet eller va de nu är, mitt ex gjorde alltid så, jag fick hålla brödbiten där. tog en halvtimme typ och sen var den helt väck, bästa tipset jag har till tjejer nu för tiden och det fungerar på alla.

• camillas1985

Ja jag gjorde precis med koksaltlösningen men tyckte ju inte det kändes nå bra. Men ögat känns faktiskt bättre idag =). Gör inte så ont när jag blundar lite hårdare och kliar inte så mycket som igår så förhoppningsvis så är det ännu bättre i morgon.

Tänker nog inte ställa mig och baka bröd bara för att mata mitt öga med det haha.

• Unis
    camillas1985 skrev 2014-02-16 03:10:21 följande:
    Jo men det är dina egna ;) så det gör ingen skada för dig. Kanske inte trevligt och konstigt men det hjälper faktiskt.

Ett gammal husmorsknep.
Svar på tråden Någon som har något tips mot vagel i ögat?