• vovven123

Vad är det här?

Min dotter som är 11 snart 12 år har något på rumpan bredvid analhålet, hon säger att det kliar men det gör inte ont. Det ser nästan ut som ett myggbett men det är det ju inte för det är ju bara vinter. Någon som vet vad detta är? Om det inte försvinner ska vi kolla med skolsköterskan.

• Svar på tråden Vad är det här?
  • Emmaa86

Det kan inte va en hemorojd? Min dotter på sex år har problem med det till och från pga att hon är för hård i magen. Kliar lite ibland men gör inte ont. Men det heter ngt annat än hemorojd på barn typ fistel eller ngt liknande.

• vovven123
    Emmaa86 skrev 2014-02-16 09:03:41 följande:
    Det kan inte va en hemorojd? Min dotter på sex år har problem med det till och från pga att hon är för hård i magen. Kliar lite ibland men gör inte ont. Men det heter ngt annat än hemorojd på barn typ fistel eller ngt liknande.

Vad är det för något? Jag menar hemorojd?
  • Emmaa86

Kopierat från 1177

Hemorrojder innebär att analkuddarna, som är små kuddar av bindväv och blodkärl blivit förstorade.

Det är helt ofarligt men kan klia och göra ont. Drar tillbaka av sig själv, i vissa fall kan man få salva utskrivet eller köpa receptfri salva och smörja.

Det ser typ ut som du säger ett myggbett men är hudfärgat men kan bli rött av irritiation..

• vovven123

Tack för svaret! Hoppas det är det där.

Svar på tråden Vad är det här?