Gosiga småbarn. Hur länge?
Hur länge var dina barn gosiga så att du kunde sitta och se barnprogram er eller bara sitta och mysa i soffan utan att han/hon blev rastlös?
Hur länge var dina barn gosiga så att du kunde sitta och se barnprogram er eller bara sitta och mysa i soffan utan att han/hon blev rastlös?
Mina barn är 7 år och 4 år och de är fortfarande gosiga.
Mina barn är 2 och 4. Den större kan sitta och titta på en hel barnfilm om den är tillräckligt spännande och hon inte har för mycket spring i benen. Händer en gång varannan vecka kanske. Den mindre klarar ett femminutersprogram på sin höjd och det mycket sällan
Det där med att sitta i soffan, gosa och hålla sig lugna väntar jag med spänning på
Min femåring är supergosig. Tvååringen däremot vill hellre leka än mysa framför tv (bra iofs).
Jag tror det har att göra med barnens personlighet snarare än ålder. Min två-åring är jättegosig och vill gärna sitta när och mysa. När jag hört mamma berätta om mig och mina syskon däremot så ville äldsta aldrig någonsin sitta i knäet eller kramas. Jag däremot var väldigt klängig. :)
Jag har själv en tvååring och en nyfödd. Känns viktigt att "ha kontakt" även med tvååringen ibland eftersom bebisen så ofta är i min famn. Han har precis börjat acceptera att gosa igen, något han inte gjort sedan han blev riktigt rörlig (7-8 mån), vet inte om det bara är svartsjuka eller om han skulle varit gosig ändå, utan lillasyskonet.
8 åringen är det fortfarande 2,5 åringen har sällan tid.
Mina barn 4, 5, 8 och 10 år är fortfarande gosiga däremot är det bara yngsta som har ro att sitta i knä så där rakt upp o ned bara för att mysa
Mitt barn var gosigt i ca 3 månader. Sedan var det slut med det mysiga och hon ville helst ligga på en filt eller i soffan där det var svalare. Nu när hon närmar sig två så kan hon komma och sätta eller lägga sig nära en stund så länge man själv inte kommer för nära eller tar initiativet. Får väl en puss i veckan av snålisen och en snabb kram ibland. Men hon sitter gärna bredvid men med lite luft mellan. Tror hon är ganska varm av sig.
Har aldrig varit gosig under sina 3,5 år.
Min 7 åring är fortfarande gosig! :)