• mammalovis

Fler med dåliga erfarenheter av Oliver & Kids babysitter/matstol för dockan?

Min dotter önskade sig en matstol till dockan i julklapp.

Av bonusfarmor fick hon en Babysitter/matstol, 2-i-1, Rosa av märket Oliver & Kids beställd via lekmer tror jag. Där har den artikelnummer: 9660063.

Är det fler som haft problem med samma stol, men inte orkat bry sig om att reklamera?

När vi satt ihop stolen som matstol släpper stolen från fästena så fort dottern rör eller flyttar på stolen. Detta sägs inte vara något problem från Oliver & Kids.

Jag har varit i kontakt med företaget och fått ett väldigt trevligt bemötande. De påstår att de sålt väldigt många exemplar av den. I första läget skulle vi få en ny med posten direkt. Sedan har vi fått bilder på hur den ska sättas fast och vi har skickat bilder på hur den sitter hos oss. Inget verkar fel, mer än att fästena inte är tillräckligt starka att hålla kvar stolen vid lek. Senast vi hördes av skulle personen åka till Kina för att sedan besöka lagret i Falkenberg och se om problemet fanns där. Sedan har vi inte hört något på flera veckor. Jag uppfattade det som att han bara skulle vara borta en vecka ...

Det känns så tråkigt att behöva be farmor riva fram kvittot. Farmor säger att vi kan få en av hennes gamla dockstolar efter tidigare barnbarn, men det är ju inte det som är grejen, utan att de säljer en produkt som inte är funktionell för ett barn på 3 år. Kanske är det bara ett måndagsexemplar, men det är svårt för ett barn att växla mellan de 2 funktionerna leksaken ska kunna ha ...

Svar på tråden Fler med dåliga erfarenheter av Oliver & Kids babysitter/matstol för dockan?