Klickande ljud från bihåla och Huvudvärk, HJÄLP!
Hej, känner nu att jag är desperat efter svar. Snälla alla som orkar läs detta och alla svar är jätte uppskattade! Jag har panik och ber på mina bara knän!!
Jag hittade efter att jag googlat mitt problem en person son skrivit om detta problem men de forumet ( engelska) gick av okände anledning inte att bli medlem i. Så nu hoppas jag på att någon annan har/haft samma problem som kan hjälpa mig för jag är på väg att tappa allt nu.
Jag har kronisk huvudvärk på höger sida av huvudet, ( aldrig smärtfri ) huvudvärken är tryckande och ömmar i hela nacken men framför allt gör det ont i högra sidan av ansiktet.
För ca 2 år sedan började det " klicka " i min näsa trodde jag, lite då och då. För 4 månader sedan blev det mycket värre och " klickade" flera gånger i timmen. Nu vet jag att det kommer ifrån höger bihåla.
Nu i julas blev jag jätte sjuk och fick antibiotika för de trodde var infektion i bihålan på höger sida strax bakom näsan/överkäken. Olidlig smärta. Till det fick jag nasonex ( kortison sprey) och renixin ( avsvällande ). Klickandet försvann ej.
Jag blev bättre efter en vecka med antibiotika och det klickande lugnade ner sig en smula, men NU för två dagar sedan så har det klickat nästan oavbrutet och ett vidrigt tryck sitter i bihålan. Jag får dommningskänslor i framtänderna och svalget. Exakt som tidigare fast nu utan smärta i bihålan bara ett obehagligt tryck. Jag håller på att tappa förståndet, det klickar exakt som en klocka i bihålan i olika volymer. Det är ren tortyr.
Jag har varit hos tre ör-näs-hals doktorer som har sagt att de inte hittat någon anledning. En röntgen bild togs för 6 månader sedan, innan denna smärta i bihålan ( bara huvudvärken) och mera intensiva klickandet börjat och på den bilden sågs en vätskefylld bulle/cysta/polyp som satt på höger bihåla. Men läkarna sa att den inte var farlig och de ville inte operera bort den.
Min pojkvän/mamma/kompisar och även kompisar i telefon hör det klickande ljudet. Då kan ni kanske föreställa er hur högt det låter i mitt huvud. Jag är nu på bristningsgränsen och lever på smärtstillande pgr av den tryckande huvudvärken. Jag har en tid avtalad till den första ör-näs-hals- imorgon igen och skall berätta hur det ligger till. Men det känns som om ingen doktor lyssnar på mig. Snälla hjälp mig.. :(