• lovely89

Fodrat regnställ som är HELT vattentät vart ?? Onlineshop

Håller på att leta efter vatten täta regnställ men de är ju max vattenpelare på 5000 mm.. Det är ju ingenting.. 

Mina barn älskar att leka i vattenpölar nästan bada i dom och då räcker det inte.. 
    Har tidigare kört på endast galonkläder men de andas ju inte  plus att det känns träligt att klä på lager under dom så de svettas massor med. 

Och det här med skalkläder är ju bara att glömma, de blir ju blöta direkt i det.. :( 

Tips ? 

• Svar på tråden Fodrat regnställ som är HELT vattentät vart ?? Onlineshop
  • Flickan och kråkan

Vet inte riktigt vad du menar. Det finns ju bara två alternativ - galon (ofodrat eller fodrat) och skalkläder. Galon har vattenpelare på 5000. Skalkläder kan ha alla möjliga vattenpelare. Jag klarar mig med 5000, men till barnen har vi skalkläder med 10000. Vi har haft olika märken.

• Gurkan

Vi kör på skalkläder med ett fleeceställ under. 10 000 mm vattenpelare och sonen har alltid varit torr, förutom då det runnit in vid stövelskaftet eller om vantarna åkt av pch det runnit längs armen in men där håller ju inget torrt. Setet har varit får. Polarn pch pyret pch byxornas dragkedjan har nu gett upp över ett år gamla och flitigt använda, så jag har beställt ett par från helly hansen med 15 000 mm vattenpelare, utan dragkedjan och som fått gott betyg.

• lovely89
    Flickan och kråkan skrev 2014-02-16 17:10:40 följande:
    Vet inte riktigt vad du menar. Det finns ju bara två alternativ - galon (ofodrat eller fodrat) och skalkläder. Galon har vattenpelare på 5000. Skalkläder kan ha alla möjliga vattenpelare. Jag klarar mig med 5000, men till barnen har vi skalkläder med 10000. Vi har haft olika märken.
    De galon jag kollat på står det inte ens någon vattenpelare på utan endast vattentäta.. 

Sen finns de när de står regnkläder och då står det vattenpelare på 5000 mm.. Hittar inga ens med 10000 vattenpelare.

Sen har jag letat som en galning efter skalkläder med 10000 vattenpelare men inget hittat..
  • Gurkan

Polarn och pyret har 10 000 mm i sina skalkläder. Isbjörn och helly hansen har 15 000 mm. Kappahls kan och molos black haven samt tretorn har 5000 mm vattenpelare.

• Flickan och kråkan

Det finns fortfarande kvar en del fjolårsmodeller av kax (kappahl) i butikerna som har 10000. Jag har köpt både byxor och jacka nyligen, men man får jaga de gamla. Ett helt annat pris än ovan nämnda.

• Flickan och kråkan

Jag blir inte riktigt klok på helly hansens skalkläder. Samma modell på byxor har enligt anvisningarna ibland 5000 i vattenpelare och ibland över 10000?

• lovely89
    Gurkan skrev 2014-02-16 19:39:03 följande:
    Helly hansen byxorna finns på babyshop.se på rea för 350 kr just nu.
    men fanns inte kvar i stl :/ 
Svar på tråden Fodrat regnställ som är HELT vattentät vart ?? Onlineshop