• Anonym (ts emot)

Hål i öronen på barn, utan båda föräldrarna

Har en dotter på snart ett år. ( Ska förtydliga att detta inte är absolut inte aktuellt på några år) men i alla fall började prata om att ta hål i öronen på henne hade sett någon som gjort det på sin dotter i samma ålder.

Jag är väldigt emot det då jag är väldigt känslig mot nickel. Det ända jag kan ha är kirurgiskt stål. Så fort jag i princip kollar på ett par örhängen som är oäkta så svullnar mina öron upp och börjar vara.
    Så jag vill att hon väntar till hon verkligen förstår innebörden av att ta hål i öronen. Då pratar vi typ 12 års åldern Att hon förstår att det är mycket möjligt att hon får samma reaktion som jag. 

Medans min pojkvän menar på att vill hon ha det så varför inte.
    Medans hans mamma är sån "klart hon ska fina örhängen som alla andra". Och att hon skulle "ta med henne och ge henne det i present". Kärringen är en idiot sen innan så det behöver vi ju inte prata om och om hon gör det så får hon med mig att göra men då är ju skadan redan skedd.

Men det jag nu undrar ni som har gjort på era barn under 15 Fick ni skriva på papper när hålen skulle göras? Var föräldrarna tvungen att skriva under eller dom antar att det är okej eftersom det är en vuxen?

Jag fick själv inte hål för än jag va 15 då min mamma resonerade på samma sätt med mig. Hon va med jätte känslig.

• Svar på tråden Hål i öronen på barn, utan båda föräldrarna
  • Anonym (Nina)

Tog hål i mina barns öron vid ett års ålder,behövde inte skriva på någonting och utan pappans godkännande.

Svar på tråden Hål i öronen på barn, utan båda föräldrarna