tänker för mycket/ångest
Hej, är lite ny här inte säker hur man gör.. riktigt men känner att jag behöver hjälp på något sett och därför vänder jag mig hit. Jag är egentligen bara 15 år och vet inte riktigt om folk i min ålder ska höra hemma här.. men tar detta som ett sista rop på hjälp för jag orkar inte mera..
jag har sedan barnsben alltid varit känslig (övertänkt, haft overklighetskänslor, fobier, ätstörning, inbillat mig, varit smått hypokondrisk, haft tvångstankar and so on...) och jag tror detta började när jag var kring 10/9 år.. just nu är jag inne i någon slags depprision och ångest.. har ångest hela dagarna och har varit ledig osv, tårarna kommer såfort jag försöker uttrycka vad jag känner och det är så j***vla jobbigt. och andledningen till varför jag har denna ångest ( som förövrigt ger mig sömnsvårigheter och yrsel.) är att jag har tänk sjukt mycket på typ rymden och jorden och att de ska störta ner något så hela jorden pajjar och allt blir svart föralltid. (låter helt stört varför jag ens tänker så..) filosoferar lixom fastän jag bara får panik av det.. någon som vet vad man gör mot detta ständiga ångest och övertänkande och typ att min hjärna alltid är så galen?? hur får jag stopp på allt så jag bara kan leva vanligt utan att tänka så mycket hela tiden. Tacksam för svar!