Anonym (Systern) skrev 2014-02-16 19:10:34 följande:
Jag planerar en möhippa åt min syster nu i vår. Jag hade gärna haft en mysig och fin picknick ute i det gröna med lite roliga lekar och alkohol men nu väntas slask och grus ute :( Så ge mig gärna tips på vad man kan göra som är roligt, fint och enkelt, tex ett mysigt sätt att äta lunch nu på. En rolig aktivitet som inte är för pinsam men ändå säger "möhippa"? Tänkte boka in en fotografering som en aktivitet. Tänkte avsluta kvällen med ett restaurangbesök och utgång på krogen. Hur blev du/vill bli kidnappad? Vet inte än hur många vi bli ca 5-8personer tror jag. Det får gärna ladda på en rimlig summa då varken bruden eller vi andra lever i lyx och spenderar överdrivet :)
Vi gick alla på spa. Där fanns en pool, så vi badade å åt fruktbricka. Mysigt. Jag hade gärna gått på ett gympa pass på tex Friskis för att göra ngt gemensamt. Men så blev det inte;).
Till en kompis åkte vi till glasblåseri å hon fick blåsa glas. Sen åt vi en trerätters hemma hos mig å där hade vi 5 kamp, bara bland oss som var med å för varje gång hon vann vann hon 100kr att ta med för utgången. Tex äta upp kolasnöre snabbast, sätta penna i flaska, svepa en öl snabbast och så vidare. Sen ordnade vi så en makeup artist kom å sminkade henne innan utgång.
Tyckte nog hennes var mer mysig å intim när vi var hemma på kvällen å sen gick ut. På min åt vi ute å de bjöd på ett par drinkar, men man kan inte sitta å prata på samma sett.