Anonym (slem) skrev 2014-02-19 12:04:10 följande:
Tja... jag äter probi mage eller något liknande. Men kan inte säga att jag märker någon skillnad riktigt.
På mig har de tagit olika blodprover för att se att det inte är brist på någon vitamin eller så. Och så har jag lämnat avföringsprov där de kollade efter de vanligaste tarmsmittorna. Men utan resultat. Fick diagnosen för fem år sedan ungefär, första gången. Efter det bytte jag vårdcentral och fick en annan läkare som sa samma sak. Han rekommenderade att jag skulle testa Vi-siblin. Det glömde jag säga... Tar det två gånger om dagen.
Hur har de utrett dig för endometrios? Har försökt hitta vad man kollar på men utan resultat, står bara att det kan ta flera år innan man får fram en diagnos om man ens får det.
Okej, hypotyreos brukar väl kopplas med förstoppning? Eller det kanske är sån IBS du har?
För att komma fram till ev. Endo så har man gjort vaginal undersökning samt ultaljudsundersökning. Fyra gånger senaste 1½ månad och allt ser bra ut. Jag sökte för första gången ppga kraftiga smärtor över äggstockar, värk i underlivet samt molvärk i rygg, ljumske och baksida lår.
Ska vara lite hårdare mot min läkare nästa fredag när jag träffar henne. Jag går hos henne för jag är sjukskriven för Depression, ångest och panik som allt är utlöst av stress (alla dessa är symtom för dessa tre sjukdomar) och det känns som att vad jag än säger och hur jag än mår så hänvisar hon det till depressionen utan att undersöka det närmare.
När jag gogglade lite så fick jag upp denna som verkade intressant:
www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx
Jag har den blandade IBS, är ofta ganska hård i magen men får skov där jag får enorma kramper i magen och ut kommer bara löst vatten. BEhöver då gå på toa 3-10 ggr op kort tid, lika löst varje gång. Sen är allt som vanligt igen...
Hypo är ofra förstoppning. Men under behandling skall avfröingen vara normal