• Anonym (Virrig)

Gravtest, apoteket hjärtat bild.

Hej.

Min mens skulle komma i helgen. Men nej, ingen mens. Åkte förbi apoteket o köpte ett av deras tester. Tog testet och kollade. Såg inget alls. La ifrån mig det på handfatet och när maken 15 minuter senare såg testet så kom han ut med testet i handen.. Då syntes 2 tydliga streck (tydligare än vad som syns nu när jag fotat det med blixt). Läste i bipacksedeln och det står att efter 5 minuter ska man inte läsa av det. Så nu är jag förvirrad.. Bör jag lita på resultatet? Det är lila, tydligt och lästes av efter 15 minuter. Såklart kommer jag att ta ett nytt test imorgon.
    Erfarenheter?

• Svar på tråden Gravtest, apoteket hjärtat bild.
  • Detoxtjejen

Skulle gissa att det där är positivt.

• Randig

Ja, det är så pass tydligt att även om man kollar efter 15 min skulle jag säga positivt. Grattis?

• Tirem

Om det står att testet inte är tillförlitligt efter 5 minuter så gissar jag att det är så. Detta test avlästes efter 15 minuter och därför kan du inte lägga någon vikt vid resultatet.

Bara att göra ett nytt i morgon och läsa av inom tidsramen.

• Anonym (Qwe)

Min erfarenhet av detta är att ett negativt test kan framstå som positivt om man avläser det efter tidsramen. Färgrester kan framträda eftersom testet "mognat" för länge...

• Anonym (Virrig)

Okej, blandade erfarenheter. :) Jo såklart kommer jag att ta ett test imorgon igen för att få ett mer tillförlitligt resultat. Men man blir ju helt virrig och vill veta nu!

Men får försöka lugna nerverna tills imorgon när jag hinner förbi apoteket igen.

• thefee

Jag använde samma sorts tester när jag plussade. Fick samma resultat som du, kände på mig att det var något iaf trots att det inte hade visat något inom tidsramen. Tog ett nytt test 4 dagar efter BIM bara för att jag ville få ett exakt svar (fick neg på bim dagen) och inget svagt streck. Det var ett tydligt och fint streck som jag fick då :) Så visst kan det hända att du är gravid iaf men att hcg inte är tillräckligt högt än för att märkas inom tidsramen. Men lättaste sättet att få reda på är ju att testa igen :) Hcg stiger ju varannan - var tredje dag så det kanske är säkrare att vänta två dagar om du har tålamod till det?

• Anonym (Virrig)

Jag kollade ca 1 minut. Det står att man ska vänta upp till 5 minuter. Och efter 5 minuter är det ogiltigt. Men då jag plussade med våran dotter så kom det upp direkt. Så jag antog att det inte var något nu.
    Dumma jag som inte väntade och kollade efter 5 minuter. För jag vet ju inte om det kom upp efter 3 minuter eller efter 13.

Men ska kolla imorgon igen. Tack för att ni tog er tid. :)

• Anonym (Virrig)

Hej. Har tagit ett annat test idag. Och visst är jag gravid. :)

• thefee
    Anonym (Virrig) skrev 2014-02-17 11:09:33 följande:
    Hej. Har tagit ett annat test idag. Och visst är jag gravid. :)

Grattis vad roligt! :D hoppas allt går bra! :)
Svar på tråden Gravtest, apoteket hjärtat bild.