• Anonym (???)

Hon ramlade på dejten och jag gjorde inget

Ja, det jag nu berättar är sant. Är du en skeptisk person kan du klicka vidare.

Igår var jag på dejt med en tjej jag tycker om väldigt mycket. Vi klickade så bra ihop, och jag upplever henne väldigt mogen.

Dejten gick bra, vi åt middag, fikade och sen skulle hon hem, så jag följde henne en bit på vägen. Vi skulle sedan ner för en brant backe som var väldigt hög (ca 20 m). För att ta sig ner fanns en trätrappa byggd på backen så att man skulle slippa gå på gräset.

När vi gick ner för halva trappan så halkar hon och hamnar sidledes på gräset och rullar ner för den resterade backen. Jag kan förstå att hon halkade, med tanke på att träplankorna var hala. Egentligen är det inte halkningen som är problemet...utan problemet är hur vi hanterade det.
    Jag stod still där uppe på trappan, tar upp min mobil och låtsas leka med den. Hon reser sig upp och gör samma sak...eller jag vet inte om hon låtsades leka med den, men det verkade så...man brukar ju göra så vid pinsamma situationer för att "gömma" det pinsamma. Sen vände jag och gick utan ett ord och hon gjorde detsamma och fortsatte gå hemåt....

Jag var helt tom i huvudet. Jag förstod ingenting. Hon ramlade, och sen gick vi bara som om ingenting. Jag gick och åt en kebab efteråt och fortsatte sedan hem. Och ända fram till nu har varken jag eller hon hört av oss till varandra. Nu har det bara blivit en pinsam grej. Vet inte vad jag ska göra?

• Svar på tråden Hon ramlade på dejten och jag gjorde inget
  • SnurriggirrunS
    Anonym (???) skrev 2014-02-16 23:48:25 följande:
    Ja, det jag nu berättar är sant. Är du en skeptisk person kan du klicka vidare. Igår var jag på dejt med en tjej jag tycker om väldigt mycket. Vi klickade så bra ihop, och jag upplever henne väldigt mogen. Dejten gick bra, vi åt middag, fikade och sen skulle hon hem, så jag följde henne en bit på vägen. Vi skulle sedan ner för en brant backe som var väldigt hög (ca 20 m). För att ta sig ner fanns en trätrappa byggd på backen så att man skulle slippa gå på gräset. När vi gick ner för halva trappan så halkar hon och hamnar sidledes på gräset och rullar ner för den resterade backen. Jag kan förstå att hon halkade, med tanke på att träplankorna var hala. Egentligen är det inte halkningen som är problemet...utan problemet är hur vi hanterade det. Jag stod still där uppe på trappan, tar upp min mobil och låtsas leka med den. Hon reser sig upp och gör samma sak...eller jag vet inte om hon låtsades leka med den, men det verkade så...man brukar ju göra så vid pinsamma situationer för att "gömma" det pinsamma. Sen vände jag och gick utan ett ord och hon gjorde detsamma och fortsatte gå hemåt.... Jag var helt tom i huvudet. Jag förstod ingenting. Hon ramlade, och sen gick vi bara som om ingenting. Jag gick och åt en kebab efteråt och fortsatte sedan hem. Och ända fram till nu har varken jag eller hon hört av oss till varandra. Nu har det bara blivit en pinsam grej. Vet inte vad jag ska göra?
    Du kunde ju iallafall ha gått ner och frågat hur det gick för henne!

Nej, jag hade inte heller hört av mig till en handlingsförlamad kille om han gjorde som du.
  • Gredelina

Okej, känns ju väldigt knepigt. Sa ingen av er ett ord?? Utan gick bara? Du kanske ska ringa o höra hur hon mår??

• Anonym (C)

Hör av dig till henne! Berätta att du hade en jättetrevlig kväll med henne och fråga hur det är och be om ursäkt för ditt beteende när hon ramlade. Säg att du blev chockad av det som hände och helt tom i skallen.

• Ctazy

Skulle ha trott dig om du inte hade ätit en kebab så snart efter både middag och fika. :)

• akiles

Hellre ett skratt när man ramlar än att någon är tyst.. Men fråga hur hon mår och så får du väll säga att du kom i en viss panik och inte visste vad du skulle göra.

• Anonym (???)
    Ctazy skrev 2014-02-16 23:54:50 följande:
    Skulle ha trott dig om du inte hade ätit en kebab så snart efter både middag och fika. :)

Middag kl 6. Fika (bestående av kaffe) kl 8. Vi gick hemåt kl 10. Vad är problemet?
  • Gredelina
    Ctazy skrev 2014-02-16 23:54:50 följande:

Tänkte också på det. ;)
  • Nitor
    Anonym (???) skrev 2014-02-16 23:48:25 följande:
     Vet inte vad jag ska göra?
    Glöm henne för hon vill säkert också glömma dig. Ta lärdom var lite mer aktiv nästa gång. Man lär sig av sina misstag du vet.
  • Dovahkiin

Ursäkta mig men..... Bwahaha! Fy fan, det hade jag velat se! Töntigt av henne att inte bejaka det och skratta åt fallet, och ännu töntigare av dig att inte kolla hur det var med henne. Tänk om hon gjorde sig illa? Hade du promenerat iväg då med?

Seriöst, antingen hör du av dig och ber om ursäkt, eller så glömmer du henne. Fast med tanke på bådas konstiga beteende är nu kanske ämnade för varandra. En jäkla rolig historia att berätta för barnbarnen Cool

• K a t

Jag tror det behövs en styrkekram här.

Svar på tråden Hon ramlade på dejten och jag gjorde inget