• Anonym (Fundersam)

Hur länge stannar sperman kvar

Hej, Är det någon som vet hur länge killens sperma kan stanna kvar i slidan efter sex? Kan det ta en dag?

• Svar på tråden Hur länge stannar sperman kvar
  • Anonym (cc)

Det beror ju på när du går på toaletten eller liknande..

Den överflödiga sperman rinner ut då..

• K a t
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-02-17 02:45:07 följande:
    Hej, Är det någon som vet hur länge killens sperma kan stanna kvar i slidan efter sex? Kan det ta en dag?

Det där är ju olika.

Hur så?
  • Anonym (Samma)

Det undrar jag oxo, känns som att allt rinner ut så fort jag ställer mig upp.

• Anonym (cc)
    Anonym (Samma) skrev 2014-02-17 03:28:28 följande:
    Det kallas gravitation...
  • Anonym (Fundersam)
    K a t skrev 2014-02-17 03:18:23 följande:

Det där är ju olika.
    Hur så?
    Anledningen till att jag undrar är väll mest att det verkade ta ungefär en dag för mig trotts toalett besök, funderade mest på om det verkligen var normalt.
  • K a t
    Anonym (Samma) skrev 2014-02-17 03:28:28 följande:

Vad förväntade du dig då? Att kroppen ska absorbera sperma eller?
  • Anonym (cc)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-02-17 03:34:33 följande:
    Anledningen till att jag undrar är väll mest att det verkade ta ungefär en dag för mig trotts toalett besök, funderade mest på om det verkligen var normalt.
    Så han skjuter högt och du är tajt... orkar bry sig egentligen.
  • K a t
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-02-17 03:34:33 följande:
    Jaha ja. Ja det är normalt. Case closed.
  • Anonym (Fundersam)
    K a t skrev 2014-02-17 03:34:38 följande:

Jag är inte dum! Fattar jag väll att den inte gör, förstod bara inte varför det tog den tid det gjorde. Men ursäkta att jag ställde en fråga som lät dum isf..........
  • K a t
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-02-17 03:44:10 följande:
    Jag är inte dum! Fattar jag väll att den inte gör, förstod bara inte varför det tog den tid det gjorde. Men ursäkta att jag ställde en fråga som lät dum isf..........
    Jag har ingen uppfattning huruvida du är dum eller inte. Frågan var det dock. Lär ni er ingenting i skolan längre? Solig
  • Bayliner

Kan man inte kika efter då? sätta klockan å så...

Alea iacta est
  • Evelina021

Det mesta rinner ju ut men om du är oskyddad så hoppas jag du vet att du kan ha sperimer som överlever i din livmoder upp till en vecka i inväntan på ett ägg :P

• Frida i det fria

För mig stannar den också ganska länge men om man tänker ur graviditetssynpunkt så lever ju spermierna i flera dygn så allt åker väl inte ut antar jag.

• Anonym (Samma)
    K a t skrev 2014-02-17 03:34:38 följande:

Ja men de klart jag inte förväntar mig att kroppen ska absorbera det.

Men jag menade att vi försöker få barn, och med tanke på att det rinner ut så mkt så undrar jag om det överhuvudtaget stannar kvar några spermier där inne..
  • K a t
    Anonym (Samma) skrev 2014-02-17 09:38:59 följande:
    Ja men de klart jag inte förväntar mig att kroppen ska absorbera det.
    Men jag menade att vi försöker få barn, och med tanke på att det rinner ut så mkt så undrar jag om det överhuvudtaget stannar kvar några spermier där inne..
    Herregud....
  • Anonym (jag lovar)

9 månader , jag lovar

• Carolina01

Om ni försöker bli gravida så är svaret att spermier kan stanna i flera dygn i slidan, men stor del av "satsen" rinner ju ut innan dess:)!

Svar på tråden Hur länge stannar sperman kvar