• Wik

Förvara smink på sommaren/utomlands?

Hur lyckas man hålla sminket bra i värme? Det känns som att läppstift och liknande borde "smälta" och att sminket generellt borde bli dåligt av värmen? 
    Jag tänker alltså på om man måste ha sminket med sig i till exempel en varm bil eller utomhus och inte har tillgång till sval inomhustemperatur. 

• Svar på tråden Förvara smink på sommaren/utomlands?
  • Tow2Mater

Utomlands har bilar air condition.

Ar det så varmt ute, och man måste vara ute och ha sminket med sig ute - sminkar man sig inte. Det rinner ju i ansiktet då.

• Wik
    Tow2Mater skrev 2014-02-17 18:39:34 följande:
    Utomlands har bilar air condition.

Ar det så varmt ute, och man måste vara ute och ha sminket med sig ute - sminkar man sig inte. Det rinner ju i ansiktet då.
    Jo, det är klart, men när bilen är avstängd blir den varm rätt snabbt. Dessutom har jag ju inte sagt att jag kommer vara sminkad bara för att sminket finns i bilen. 

Anledningen till att jag undrar är för att jag ska iväg på en roadtrip och då kommer vi ofta inte ha ett hotell att dumpa saker på när vi stannar till, utan då blir sakerna liggandes i bilen. (självklart kommer jag ju inte vara "tokspacklad" på stranden i sommarhettan.....) Däremot vill jag ju kunna sminka mig när vi ska ut och äta eller liknande på kvällen, och det känns inte hållbart att köpa nytt smink varje gång vi kommer till en ny stad. 
  • La Lola

Men stoppa grejerna i en kylväska då.....

Jag hade nog aldrig ens funderat över detta!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Wik
    La Lola skrev 2014-02-17 18:59:20 följande:
    Men stoppa grejerna i en kylväska då.....

Jag hade nog aldrig ens funderat över detta!

Kylväska var min första tanke, men det känns ju rätt krångligt med kylklampar och liknande när man inte har tillgång till frys:P Visserligen ska det finnas eldrivna, men dom är rätt stora och fungerar väl inte när bilen är avstängd ändå?

Haha, jo jag vet att det kanske låter lite hysteriskt att planera så mkt, men vi ska vara borta i lite drygt 50 dagar och jag vill inte gärna börja krångla med problem där borta, utan kunna njuta av semestern.. Det brukar dyka upp tillräckligt med oförutsedda saker ändå :) 

• Wik

Det känns faktiskt lite tråkigt när man frågar om tips och får dryga kommentarer tillbaka. 
    Uppenbarligen så känner jag att det skulle kunna bli ett problem..

Om andra lämnar sminket hemma hela resan eller struntar i om det ligger i värmen så behöver man ju inte svara. Har  ingen har erfarenhet av detta, och om inte någon har någon idé om hur jag kan lösa det så kommer jag ju inse det av bristen på kommentarer och leta rätt på en lösning någon annanstans.  

• Tow2Mater

Det är ingen här som är, eller forsoker vara, dryg. Vi ger dig tips från vara sidor sett.

• Wik
    Tow2Mater skrev 2014-02-17 19:40:14 följande:
    Det är ingen här som är, eller forsoker vara, dryg. Vi ger dig tips från vara sidor sett.
    Ok. Jag får skylla på PMS, för jag tolkade inläggen som dryga...
  • La Lola
    Wik skrev 2014-02-17 19:48:00 följande:
    Ok. Jag får skylla på PMS, för jag tolkade inläggen som dryga...
    Mitt också?
    Ja det var verkligen inte min mening.
  • Wik
    La Lola skrev 2014-02-17 19:52:14 följande:
    Mitt också?
    Ja det var verkligen inte min mening.
    Ja, tyvärr (antar att det var lite för att meningen började på "men", slutade på "då" och innehöll lite punkter...
    Men min PMS är inte att leka med..blir väldigt överkänslig och jag borde egentligen ha "forum-förbud" under den perioden .. och definitivt inte starta några egna trådar haha... Ber i alla fall om ursäkt :) 
  • La Lola
    Wik skrev 2014-02-17 19:56:36 följande:
    Ja, tyvärr (antar att det var lite för att meningen började på "men", slutade på "då" och innehöll lite punkter...
    Men min PMS är inte att leka med..blir väldigt överkänslig och jag borde egentligen ha "forum-förbud" under den perioden .. och definitivt inte starta några egna trådar haha... Ber i alla fall om ursäkt :) 
    Jaha...nä, det var mer att jag tänkte efter....
Svar på tråden Förvara smink på sommaren/utomlands?