• Solnaföälder

Förskola i Solna, Solnastation-Haga

Hej! Vi ska flytta till Solna och letar därför förskola till våran 3åring. Tidigare har han gått på en Regio emilia inspererad kommunal förskola. Vi har dålig erfaren då förskolan bara fokuserade på de negativa. Så nu vill jag verkligen hitta en bra förskola som uppmuntrar aktiva killar. Har ni något tipps?

förskola i solna
  • Svar på tråden Förskola i Solna, Solnastation-Haga
  • viseversa

Tja det är lååånga köer till dom bra förskolorna. Vi står i kö till en förskola nära oss som det är 2-3ÅRS kö till. Dom privata kan ha kortare kö. Men dom vet jag inget om. Dagmamma finns ju också i Solna. Men dom jag träffat har jag inte mycket att säga om. Tycker dom sitter med sina mobilen ganska mycket och verkar sura och trötta. Men det är ju bara min uppfattning av det JAG sett.

• kgv

Vår son går på Hagalunds förskola och vi är supernöjda. Pga hur det ser ute hade jag aldrig sökt den om det inte hade varit för att jag blivit rekommenderad av andra föräldrar.  Så jag gick dit och kollade och kände direkt att det var rätt. Dom har dock väldigt lång kö så det lär vara svårt att få plats. Men ring och hör med dom. Rekommenderas starkt! 

• kgv
    kgv skrev 2014-02-17 20:55:27 följande:
    Vår son går på Hagalunds förskola och vi är supernöjda. Pga hur det ser ute hade jag aldrig sökt den om det inte hade varit för att jag blivit rekommenderad av andra föräldrar.  Så jag gick dit och kollade och kände direkt att det var rätt. Dom har dock väldigt lång kö så det lär vara svårt att få plats. Men ring och hör med dom. Rekommenderas starkt! 
    Oj vad konstigt det blev. Pga hur det ser ut utomhus hade jag inte sökt om det inte var för rekommendationerna från andra föräldrar. Kan tilläggas att den är privat och inte kommunal.
  • Houcis
    viseversa skrev 2014-02-17 20:50:59 följande:
    Tja det är lååånga köer till dom bra förskolorna. Vi står i kö till en förskola nära oss som det är 2-3ÅRS kö till. Dom privata kan ha kortare kö. Men dom vet jag inget om. Dagmamma finns ju också i Solna. Men dom jag träffat har jag inte mycket att säga om. Tycker dom sitter med sina mobilen ganska mycket och verkar sura och trötta. Men det är ju bara min uppfattning av det JAG sett.
    Vilken förskola är det som har så lång kötid? 
  • Houcis
    kgv skrev 2014-02-17 20:57:53 följande:
    Oj vad konstigt det blev. Pga hur det ser ut utomhus hade jag inte sökt om det inte var för rekommendationerna från andra föräldrar. Kan tilläggas att den är privat och inte kommunal.
    Är det stora barngrupper? Jag vet attd et är någon förskola som ska stängas ner i Hagalund och slås i hop med Thors förskola på Hagalundsgatan 49. Men jag har hört jätte bra saker om Thors förskola. 
  • kgv
    Houcis skrev 2014-02-18 15:26:11 följande:
    Är det stora barngrupper? Jag vet attd et är någon förskola som ska stängas ner i Hagalund och slås i hop med Thors förskola på Hagalundsgatan 49. Men jag har hört jätte bra saker om Thors förskola. 

Tror dom är 13 barn på sonens avd med tre personal.

Vi fick jättedåligt bemötande på Thor när vi var där och kollade. Väldigt

oengagerad personal som visade runt så den gick bort. Sen är den väldigt stor. Jag gillar att Hagalunds förskola är liten. Lite mer alla känner alla där bland personal och barn.

Har inte hört om att någon förskola ska läggas ner men det kan vara jag som h ar missay. Det är inte "vår" iaf. Skolan lades däremot ned vid årsskiftet.
  • viseversa

"Houcis" jag vill inte berätta vilken förskola det gäller då vi bor precis bredvid. Vill inte skriva ut min adress på fl helt enkelt. Men jag pratade med en kvinna över mail som har hand om alla förskoleköer i solna(bla) och hon sa att just till den förskolan vi ville ha är det 2-3års kö.

Svar på tråden Förskola i Solna, Solnastation-Haga