• LillaMiraklet

Gravid i v.18 slutet på v.17 bf Juli/augusti 2014 någon fler?

Jag undrar om det finns någon fler som är i samma vecka som mig eller som snart påbörjar v.18?
    Själv har jag bf 28/7- 2014

• Svar på tråden Gravid i v.18 slutet på v.17 bf Juli/augusti 2014 någon fler?
  • Scratt

Ja jag började känna ganska tidigt denna gången och tyckte mig till och med kunna känna utanpå igår kväll
    Du då?
    Det är mitt tredje barn

• LillaMiraklet

Men lyckos dig som redan känner, jag koncentrerar mig till max och försöker känna men har inte känt något än som jag varit säker på att det varit bebben. Men kanske har moderkakan i framvägg, kanske därför jag inte känt något än eller så är det för att det är första
    Då har du också snart tid för rutinultraljudet, ska ni ta reda på vad det är för kön?
    Själv ska vi ta reda på könet om nu den lille går med på det

• Scratt

Vi var på rul förra veckan, har moderkakan i framvägg denna gången med. Hon trodde att det var en liten kille men var inte helt säker....

Vi har två tjejer tidigare, som är födda 27/7 och 7/8 så det blir täta födelsedagar

Vart bor du?

• Mammasol

Kan tillägga att det är mitt första barn, har rul imorgon och har känt sparkar i två veckor :)

• LillaMiraklet

Mammasol: Vad spännande med rul, ska du kolla om det är en kille eller tjej? Jag har inte känt några rörelser än men det kommer väl snart. Vad mysigt det måste vara när man börjar känna av den på riktigt att den verkligen finns där.

• Mammasol
    LillaMiraklet skrev 2014-02-18 15:15:38 följande:

Mammasol: Vad spännande med rul, ska du kolla om det är en kille eller tjej? Jag har inte känt några rörelser än men det kommer väl snart. Vad mysigt det måste vara när man börjar känna av den på riktigt att den verkligen finns där. smile1.gif

En frisk liten pojke ligger i magen, helt perfekt. Ja det är så mysigt att känna sparkar och hicka, men känner det fortfarande väldigt svagt! När har du rul? :)
  • LillaMiraklet

Åh vad roligt, grattis till killen och att allting såg bra ut
    Jag väntar än på rörelser, det kommer väl när som helst.
    Har rul 28/2
    Hade du rätt om vad du trodde att det var?

• Mammasol
    LillaMiraklet skrev 2014-02-21 14:47:15 följande:

Åh vad roligt, grattis till killen och att allting såg bra ut smile1.gif
    Jag väntar än på rörelser, det kommer väl när som helst.
    Har rul 28/2 smile1.gif
    Hade du rätt om vad du trodde att det var?

Tack! Lillkillen har börjat sparka allt mer och starkare :) hur gick det på rul?? :D
  • Louie

Jag har också bf 28/7 inte känt några rörelser ännu, längtar! Va på rul förraveckan, allt såg fint ut!

• Mammasol
    Louie skrev 2014-03-03 20:58:52 följande:

Jag har också bf 28/7 smile1.gif inte känt några rörelser ännu, längtar! Va på rul förraveckan, allt såg fint ut!

Hur gammal är du? :) hur låg moderkakan? Kollade ni kön? :)
  • Louie

@mammasol - jag är 32, moderkakan låg i bakvägg o det är en liten pojke ❤ idag har jag känt lite buffar ganska långt ner, tror inte det kan va nåt annat än bebisen

• LillaMiraklet

Mammasol: Det gick jätte bra på rul, allting såg fint ut med våran lilla son Började känna hans sparkar i slutet på v.18

Louie: Det är klart att det är lillkillen du känner, visst är det häftigt att känna Vad kul att vi har samma bf dag

Svar på tråden Gravid i v.18 slutet på v.17 bf Juli/augusti 2014 någon fler?