• Anonym (Ihop?)

Hur vet man om man är ihop?

Nej, egentligen inget relationsproblem, men ändock.

Efter ett långt förhållande skilde jag mig förra året. Jag började dejta för första gången i vuxen ålder och träffade så klart en fantastisk man. Nu har vi setts sen strax innan jul. Vi har, sedan en dryg månad tillbaka, bestämt att vi bara träffar varandra. Snart ska vi ut och resa tillsammans. Vi träffas ofta och umgås och båda har berättat för vänner om varandra.

Men hur i hela friden vet man om man är tillsammans eller inte?

Det är egentligen inte någon större grej. Vi har ju någon form av relation och träffar inga andra. Ändå kan jag inte låta bli att fundera. Är vi ihop eller inte?

Jag skulle ju enklast kunna fråga honom. Märk väl att jag är 30 och aldrig gjort det här förr. Sist jag blev tillsammans med någon frågade man i princip chans på varandra Således vet jag inte om man kan fråga eller inte.

Så, hjälp en förvirrad själ, hur vet man?

• Svar på tråden Hur vet man om man är ihop?
  • Anonym (fe)

Jag tycker nog att du kan fråga eller göra som min man gjorde. Han sade: "Vi räknar väl det som att vi är tillsammans nu" Det var ganska naturligt att svara ja på det påståendet.

• Anonym (Ihop?)
    Anonym (fe) skrev 2014-02-17 21:35:06 följande:
    Jag tycker nog att du kan fråga eller göra som min man gjorde. Han sade: "Vi räknar väl det som att vi är tillsammans nu" Det var ganska naturligt att svara ja på det påståendet.
    Okej, då ska jag kanske försöka mig på det.

Jag är alltså i vanliga fall en redig kvinna som plötsligt förvandlats till en 14-åring. Märkligt
  • Anonym (sol)
    Anonym (Ihop?) skrev 2014-02-17 21:37:23 följande:
    Okej, då ska jag kanske försöka mig på det.

Jag är alltså i vanliga fall en redig kvinna som plötsligt förvandlats till en 14-åring. Märkligt
    Nej då! Klart att man måste ha uttalat att man är ihop, det gör man väl även som vuxen även fast det inte går till som när man är barn och "frågar chans" innan man ens pussat varandra.
    Fråga honom Glad
Svar på tråden Hur vet man om man är ihop?