• kgv

Vi behöver större bil. Bra bil med två barn?

Vi har en Renault Mégane Sport tourer som vi trivs jättebra med. Problemet är att vi inser att vi inte kommer få plats med två bilbarnstolar i den. En bilbarnstol och ett babyskydd går bra men sen  tar det stopp. Vi behöver alltså något större. Givetvis funderar vi på en Volvo V70 men vill gärna se över alternativen i samma storleksklass som säkert bli billigare att ha också.

Vad har ni för bilar ni som har två barn? Och får ni plats med alla grejer ordentligt? 

• Svar på tråden Vi behöver större bil. Bra bil med två barn?
  • Sisisisi

Vi har en V70 som ä tillräckligt stor och en xc60 som är bra till vardags men är för liten ibland. Tidigare hade jag en Renault scenic och den var perfekt för barnfamiljer :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• isolande
    Ettantian skrev 2014-02-18 11:13:24 följande:
    Toyota Avensis! Bästa bilen vi haft :)
    Håller med. Vi är supernöjda, har två barn! Den har dessutom fått pris som den bästa begagnatbilen en massa år!
  • Dr Mupp

Vi har en Reanult Scenic och har plats för tre stolar bak utan att det påverkar utrymmet fram. Rymlig skuff som sväljer mycket. Drar lite och har hög säkerhet. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • kgv

Avensis är något vi absolut kommer att kolla på. Tack för tips!

• mammalovis

Ford Mondeo funkar för oss. Två barn bak + vuxen ibland när bonusen är med och sitter fram. En Britax Maxway i mitten. Begränsningen är väl att ha med dubbelvagn med sitsar på bredden och några dagars packning med täcken och kuddar till alla 5, då är den för liten, tycker jag. I år tar sambon med sulkyn till ettåringen och jag är hemma och jobbar, så det blir lite smidigare.

Svar på tråden Vi behöver större bil. Bra bil med två barn?