• Gabi

Jamaica! Avrådd med barn!

Hej, jag och min man vill så gärna till Jamaica, vi har varit på tre öar i Västindien innan, nu vill vi besöka en ny!
    ska vi vänta till vi är äldre och inte åker med barn eller kan vi ta med våra barn. Min man blev härom dagen avrådd att åka till Jamaica överhuvudtaget En kollega hade varit där och kollegan sa att det var så mycket brottslighet och droger, han tyckte det var fruktansvärt :-/

Vågar vi åka med våra barn, de stora researrangörerna har ju ändå valt att sälja resor dit och även för barnfamiljer

Har ni erfarenheter?

Tack på förhand
    Mvh Camilla

• Svar på tråden Jamaica! Avrådd med barn!
  • Ms Boss

Jag har varit på Jamaica två ggr och skulle vilja säga att det absolut inte är någon fara att åka dit med barn!

Visst, Kingston är ju en inte alltför säker plats att vistas på, men jag gissar att det inte är dit ni vill. Om ni funderar på att åka till Negril eller kanske Montego Bay så kommer ni att ha det jättebra! Jag vet inte om brottsligheten är hög där också, men som i så många länder så drabbar den ju oftast inte turister.

Helt klart är det mycket droger, det är väldigt vanligt att röka på, men som turist upplevde i alla fall jag att man inte alls stöter på otrevliga/drogade personer. Jag har inte varit i Montego Bay utan bara i Negril och det var verkligen hur lugnt som helst. Mest hänger man ju på stranden (som är helt underbar!) både dagtid och kvällstid och i den lilla sömniga byn finns inte direkt nåt att göra.

Så åk ni, och ha det fantastiskt!

• Gabi
    Glad Tack för ditt svar! Pratade med en av researrangörerna nu som sa likadant Flört
  • Londonmamman

Jag har varit i Montego Bay med barn och det var inga problem. Följ bara råden från arrangörerna så är ni helsäkra. Jamaica är fantastiskt. :)

• Aniiee

Så länge ni håller er innom "turistområdena" (som Montego Bay till exempel) så är det inga problem. Det är när man ger sig ut på egen hand och upplever hur det ser ut för den vanliga befolkningen som det kan ge problem. Men sol och bad på en turistort klarar ni galant.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • cevevi

Vi har varit på Jamaica, Ocho Rios, med våra 3 små barn, 4 år och 19 månader (tvillingar). Vi åkte runt en hel del med en lokal taxi-chafför som vi träffade på. Inga som helst problem. Vi hade det underbart och både de som jobbade på hotellet och lokalbefolkningen som vi träffade på var jättegulliga med barnen. Innan vi åkte så skakade folk på huvudet och undrade vad vi skulle dit och göra, med små barn och allting? Varför förstår jag inte? Vi hade det helt underbart och älskar Karibien! Gäller väl att ha sunt förnuft, vissa ställen i Sverige skulle jag inte heller besöka med eller utan barn... Flört

Ni kommer bli supernöjda!

• Gabi
    cevevi skrev 2014-02-19 03:36:47 följande:
    Vi har varit på Jamaica, Ocho Rios, med våra 3 små barn, 4 år och 19 månader (tvillingar). Vi åkte runt en hel del med en lokal taxi-chafför som vi träffade på. Inga som helst problem. Vi hade det underbart och både de som jobbade på hotellet och lokalbefolkningen som vi träffade på var jättegulliga med barnen. Innan vi åkte så skakade folk på huvudet och undrade vad vi skulle dit och göra, med små barn och allting? Varför förstår jag inte? Vi hade det helt underbart och älskar Karibien! Gäller väl att ha sunt förnuft, vissa ställen i Sverige skulle jag inte heller besöka med eller utan barn...  Ni kommer bli supernöjda!

😊
  • Gabi

Tack så mycket för era inlägg 😊

• cevevi

Oj, var jag otydlig eller skrev jag något konstigt? Tänkte på ditt frågetecken...

• UniqueSnowflake

Hos mig ser det ut som en liten smiley

~thorn in your side~
Svar på tråden Jamaica! Avrådd med barn!