• Anonym (Oskulden)

Snart 2 år sedan!

Som rubriken lyder så är det snart 2 år sedan vi hade sex! Jag har tappat räkningen helt och hållet för ja.. egentligen vill man ju inte ens behöva tänka på hur längesedan det var! 

Vi har inga barn, varit tillsammans i 5 år, är sambos och är runt 30. Jag tror att det fanns "symptom" redan tidigt i förhållandet över att min kille inte hade så hög sexlust. Vi flyttade ihop efter 6 månader (fastän han var hos mig jämt innan dess) och dejtade varandra i ca 4 månader innan dess. 

Vi har svårt att kommunicera och han är väldigt vad ska man säga... han håller alltid mycket inne och det är inte lätt att lära känna honom. Det betyder ju också att han aldrig vill prata känslor eller om vårt PROBLEM med obefintligt sexliv. Jag hatar hur det påverkar mig att aldrig ha sex!

Jag har varit på och försökt få igång honom på olika sätt, låtit honom vara, försökt prata om det, försökt att inte prata om det... Ja, på två år hinner man med många taktiker;)

Tyvärr känner jag att jag tappat lusten allt mer för honom också eftersom han inte visar mig något direkt intresse... Han kommer hem från jobbet, lägger sig på soffan och halvsover eller kollar på tv. Det är alltid något som han vill kolla på. Jag vill gå ut och gå, kanske träna (gärna med honom) och hitta på saker. Inte bara ligga hemma...

Jag tror att det grundar sig en del i att han gått upp ganska mycket. Kanske inte enbart, men det kan ju absolut vara något som påverkar. Vi kan bråka då vi båda har temperament, men det känns inte som en bakgrund till problemet.

Hur gjorde ni som varit i liknande sits? Jag vet att det finns mängder av trådar som behandlar detta, men jag vet ju kanske på ett sätt att det bara finns en väg att gå och det är att säga hej då till varandra, men samtidigt vill jag inte det....:/ 

Kanske blev lite rörigt, men behövde rensa huvudet lite:)

• Svar på tråden Snart 2 år sedan!
  • Anonym (MrsJ)

Här är det också sexlöst, fick barn sommaren 2012, hade sex två ggr under 2013 totalt.....Från början var han väldigt på, jag är inte så intresserad men desto mer sex man har desto mer och oftare vill jag.

Han har gått upp i vikt, samt inte varit så engagerad i vårt barn vilket gjort att jag blivit besviken på honom. Jag har tagit i princip 100% ansvar för barnet vilket tärt på mig. Har lett till att det är svårt för mig att ha fysisk kontakt med honom då barnet är väldigt fysisk med mig hela dagarna, när hen väl sover eller leker för sig själv vill jag bara vara i fred....

• de Robespierre

Elefanten klampar omkring i rummet men ingen vill se den. Man biter ihop och står ut ett tag innan förtvivlan kommer över en och det hela kommer ofta upp via något annat. Med tiden så går det längre och längre mellan "skoven" och till sist så kan man hamna där då man har avsexualiserat sin partner, kanske börjar känna att jag aldrig kommer vilja ha sex med min "kompis". För det är just detta personen har blivit. Om någon pratar sex på TV när båda sitter där så kan det kännas jobbigt och obehagligt, en tystnad infinner sig för båda vet men ingen säger något och man vill byta kanal för att inte bli påmind samt få slut på det jobbiga.

Vet inte om det stämmer men det är nog ganska vanligt att det kan bli så när man låter det frånvarande sexlivet erodera ännu mer istället för att försöka ta tag i orsaken till problemet. Och så undrar alla varför folk faller för frestelsen med en tillfällig affär vid sidan om (som senare kan leda till nått helt annat).

• Anonym (Saveur)
    Anonym (Oskulden) skrev 2014-02-18 20:46:48 följande:
    Tyvärr känner jag att jag tappat lusten allt mer för honom också eftersom han inte visar mig något direkt intresse... Han kommer hem från jobbet, lägger sig på soffan och halvsover eller kollar på tv. Det är alltid något som han vill kolla på. Jag vill gå ut och gå, kanske träna (gärna med honom) och hitta på saker. Inte bara ligga hemma...

Sex eller ej, tycker det som står där ovan är oro nog för ett förhållande. Jag hade aldrig pallat vara tillsammans med en partner som hade det beteendet. Man behöver inte göra allt tillsammans, men att lägga sig framfor TVn varje kväll, inte vara social hemma eller med andra hade drivit mig till vansinne och det låter inte som du vill ha det så.

Dessutom är jag en stor believer i att kommunication är nyckeln till de flesta förhållanden.

Jag tycker du ska ta en fundering på hur du vill ha ditt liv och om det är tillsammans med en man som har det beteendet? Ni måste PRATA om det och få ordning på både er vardag OCH ert sexliv.
  • Anonym (Oskulden)
    Anonym (Saveur) skrev 2014-02-21 15:18:32 följande:
    Sex eller ej, tycker det som står där ovan är oro nog för ett förhållande. Jag hade aldrig pallat vara tillsammans med en partner som hade det beteendet. Man behöver inte göra allt tillsammans, men att lägga sig framfor TVn varje kväll, inte vara social hemma eller med andra hade drivit mig till vansinne och det låter inte som du vill ha det så. Dessutom är jag en stor believer i att kommunication är nyckeln till de flesta förhållanden. Jag tycker du ska ta en fundering på hur du vill ha ditt liv och om det är tillsammans med en man som har det beteendet? Ni måste PRATA om det och få ordning på både er vardag OCH ert sexliv.

Tyvärr ligger nog mycket i att han varken kan eller vill prata om saker och ting.. Jag borde våga lämna, men jag är rädd att jag kommer bli ensam! Har inte så mycket vänner (aldrig haft) och vi umgås mest med hans vänner:/ Vi bor i en större stad och man måste tänka praktiskt med boende osv. Har haft samma känslor kring detta i ett par år som kommer och går, så det är inget nytt! Vi höll på att göra slut förra hösten och då blev han superledsen, men samtidigt vill jag inte leva såhär! Ingen idé att prata om det för han kommer inte ändra sig och han kommer inte prata om det ur hans perspektiv heller! Jag är ingen supermäniska heller och ibland FÅR man lägga sig i soffan och vila, men inte varje dag! Då tycker han att jag ska hitta på något och ta initiativ, men han är ju inte sugen på nåt ändå...
  • markvii

Hur svår är du TS att få på rygg på en skala OM du nu skulle träffa någon intresserad?

Självklart torgför du inte dina uppdämda underlivsvibrationsdämpningsbehov-
    MEN OM du skulle få chansen till att anonymt ONS skulle du ta den efter 5 års
    absence  i De Nedre Regionerna - du kanske har växt igen?

• Sheldore1

Skaffa någon vid sidan om så kommer du få upp ögonen för hur bra man kan ha det. Det kommer att få dig att avsluta din nuvarande relation

• Noname00

Jag känner igen det ni skriver.

Sheldor du har nog rätt.

Frågan är hur man ska lägga upp det.

• Anonym (Mr)

Jag tror personligen att en otrohet ALDRIG kan skapa nåt gott. Då är det bättre att avsluta relationen först. Att gå bakom ryggen på nån och svika dom såpass mycket som en otrohet innebär kommer bara att skapa en massa negativa tankar och känslor. Men för Ts del så tror jag på att ställa ett krav helt enkelt. "Bristen på sex är ett rent helvete för mig. Det är ett problem och det måste du inse. Nu tar vi tag i det och löser det tillsammans annars får vi dela på oss. Det funkar inte för mig längre." Man ska inte behöva leva ett sexlöst liv när man har sexlust. Det är inte rättvist mot nån av er.

• Anonym (förstående)

hej
    jag är i nästan exakt situation som dig. min man vill inte heller prata om sex han vill sällan i min värld typ 1-2ggr/mån. vi är också i 30 årsåldern vi ser bra ut och tar hand om oss. men han är känner sig misslyckad för att han inte lyckats få fast jobb. Det blir bara sex när han tar initiativ. Jag vet inte heller hur man kan göra men jag kan berätta hur jag gör. jag säger precis vad jag känner tills det går in och jag får respons det kan ta flera dagar. jag känner som dig att d finns säkert lyckligare förhållanden där personerna har massa sex och man trallar runt och allt är på topp. men det finns alltid en baksida. det är inget som säger att det kommer bli bättre med en annan kille egentligen. jag känner att nu har man lagt ned 7 år i mitt fall på denna kille då kan man liksom likagärna jobba vidare. Ni kanske ska prova parterapi berätta om det funkade. och jag kan säga att det känns som folk skryter mer om sitt sexliv än berättar sanningen. ingen vågar erkänna sanningen för då kanske det är fel på de. man kanske ska erkänna för sig själv att verkligheten inte är perfekt och att ibland får man ta tjuren vid hornen. tycker du ska konfrontera honom rejält. Skräm upp honom! säg att det här funkar inte längre och så lättar du på ditt hjärta. sen säger du att du ska åka bort på en resa i en vecka och när du kommer tillbaka får du se om ni ska göra slut eller om ni kan lösa detta. det funkade för mig med ett annat problem. Lycka till! MVH

• Noname00
    Anonym (förstående) skrev 2014-03-31 23:49:25 följande:
    hej
    jag är i nästan exakt situation som dig. min man vill inte heller prata om sex han vill sällan i min värld typ 1-2ggr/mån. vi är också i 30 årsåldern vi ser bra ut och tar hand om oss. men han är känner sig misslyckad för att han inte lyckats få fast jobb. Det blir bara sex när han tar initiativ. Jag vet inte heller hur man kan göra men jag kan berätta hur jag gör. jag säger precis vad jag känner tills det går in och jag får respons det kan ta flera dagar. jag känner som dig att d finns säkert lyckligare förhållanden där personerna har massa sex och man trallar runt och allt är på topp. men det finns alltid en baksida. det är inget som säger att det kommer bli bättre med en annan kille egentligen. jag känner att nu har man lagt ned 7 år i mitt fall på denna kille då kan man liksom likagärna jobba vidare. Ni kanske ska prova parterapi berätta om det funkade. och jag kan säga att det känns som folk skryter mer om sitt sexliv än berättar sanningen. ingen vågar erkänna sanningen för då kanske det är fel på de. man kanske ska erkänna för sig själv att verkligheten inte är perfekt och att ibland får man ta tjuren vid hornen. tycker du ska konfrontera honom rejält. Skräm upp honom! säg att det här funkar inte längre och så lättar du på ditt hjärta. sen säger du att du ska åka bort på en resa i en vecka och när du kommer tillbaka får du se om ni ska göra slut eller om ni kan lösa detta. det funkade för mig med ett annat problem. Lycka till! MVH
    Och nu funkar ert sexliv?

Vi sitter i ungefär samma sits.
  • Anonym (förstående)

Hej jag har varit i samma situation till och från med min sambo men vi har nu lyckats hålla ihop i 7,5 år tillsammans. Jag var nära att vara otrogen men kände att jag har bättre självrespekt än så, jag kände att jag kommer inte kunna leva med mig själv om jag är otrogen mot min partner. När vi har haft ptoblem med sexlöshet har jag försökt prata om det på olika sätt men det har inte funkat så bra. Det är som elefanten i rummet som man inte får nämna som ngn här skrev. Men jag har nu hittat orsaken till problemet som i mitt fall beror på fålig självkänsla. Känslan av misslyckande och att det påverkar mannens sexlust är i sig ett stort bakfall har jag förstått. I en sån situation behöver iaf min sambo beröm. Mängder av beröm, förståelse, tålamod och självbekräftelse. Jag läste någonstans att älska någon innebär att man sätter någon annans behov framför sina egna. Så detta är ett sånt tillfälle. Man kan inte tvinga någon att få sin lust tillbaka men man kan ge de lust genom uppmuntran. Ge sin partner utrymme. Detta har funkade för mig i alla fall. Hoppas det funkar för er...

Svar på tråden Snart 2 år sedan!