Snart 2 år sedan!
Som rubriken lyder så är det snart 2 år sedan vi hade sex! Jag har tappat räkningen helt och hållet för ja.. egentligen vill man ju inte ens behöva tänka på hur längesedan det var!
Vi har inga barn, varit tillsammans i 5 år, är sambos och är runt 30. Jag tror att det fanns "symptom" redan tidigt i förhållandet över att min kille inte hade så hög sexlust. Vi flyttade ihop efter 6 månader (fastän han var hos mig jämt innan dess) och dejtade varandra i ca 4 månader innan dess.
Vi har svårt att kommunicera och han är väldigt vad ska man säga... han håller alltid mycket inne och det är inte lätt att lära känna honom. Det betyder ju också att han aldrig vill prata känslor eller om vårt PROBLEM med obefintligt sexliv. Jag hatar hur det påverkar mig att aldrig ha sex!
Jag har varit på och försökt få igång honom på olika sätt, låtit honom vara, försökt prata om det, försökt att inte prata om det... Ja, på två år hinner man med många taktiker;)
Tyvärr känner jag att jag tappat lusten allt mer för honom också eftersom han inte visar mig något direkt intresse... Han kommer hem från jobbet, lägger sig på soffan och halvsover eller kollar på tv. Det är alltid något som han vill kolla på. Jag vill gå ut och gå, kanske träna (gärna med honom) och hitta på saker. Inte bara ligga hemma...
Jag tror att det grundar sig en del i att han gått upp ganska mycket. Kanske inte enbart, men det kan ju absolut vara något som påverkar. Vi kan bråka då vi båda har temperament, men det känns inte som en bakgrund till problemet.
Hur gjorde ni som varit i liknande sits? Jag vet att det finns mängder av trådar som behandlar detta, men jag vet ju kanske på ett sätt att det bara finns en väg att gå och det är att säga hej då till varandra, men samtidigt vill jag inte det....:/
Kanske blev lite rörigt, men behövde rensa huvudet lite:)