• 3llie

Netflix eller HBO?

Hejsan!

Jag tänkte skaffa någon av de här sidorna där man kan kolla serier och filmer men frågan är vilken ska jag välja? De jag hört talas om är Netflix, HBO och Viaplay och det är någon av dem jag tänker skaffa.

Frågan är nu vilken. Vad har ni för erfarenheter? :)

Viktigast för mig är att kunna se avsnitt som kommit ut i USA av t.ex. Glee, Grey's anatomy, ja de populära serierna. Vilka rekommenderar ni? :)

• Svar på tråden Netflix eller HBO?
  • Tezz01

Vi har netflix och HBO nordic. Netflix används mest hör hemma av barnen då det inte kommer nya avsnitt av serier där, utan finns oftast 2-3 säsonger bara. HBO är bra, men finns egentligen inte så mycket olika att se. Vi testade viaplay ett tag men tröttnade eftersom man måste hyra vissa filmer och serier för typ 39kr även fast man betalar 79kr varje månad.

• liten94

Har provat på nexflix en månad och jag är inte nöjd! Dåligt utbud av filmer och serier:( har hört att viaplay ska vara bättre så ska prova det :)

• Monchichier

Om du bara är ute efter serierna så rekommenderar jag att sidor som streamar gratis.
    Just Greys vet jag bara ligger en vecka eller två efter här i Sverige och så mycket fortare kommer inte avsnitten ut på betalsidorna. 

• Zoja

Vi har Netflix och Viaplay. Om man har ett tilläg som heter mediahint(som är gratis) får man det amerikanska utbudet på Netflix, som är mycket bredare än det svenska.

• 3llie
    Monchichier skrev 2014-02-18 21:51:28 följande:
    Om du bara är ute efter serierna så rekommenderar jag att sidor som streamar gratis.
    Just Greys vet jag bara ligger en vecka eller två efter här i Sverige och så mycket fortare kommer inte avsnitten ut på betalsidorna. 
  • 3llie
    Monchichier skrev 2014-02-18 21:51:28 följande:

Vilken sida i så fall?
  • MrRed

Kör själv HBO då de har de absolut bästa serierna US producerat + att det är full HD med AC3. Men om du vill streama lagligt är dreamfilm.se ett alternativ.

• Målsmans underskrift
    MrRed skrev 2014-02-18 23:17:11 följande:
    Kör själv HBO då de har de absolut bästa serierna US producerat + att det är full HD med AC3. Men om du vill streama lagligt är dreamfilm.se ett alternativ.

Nejdå, HBO producerade inte Twin Peaks....
    A change of speed, a change of style.
  • MrRed
    Målsmans underskrift skrev 2014-02-18 23:20:48 följande:

Nejdå, HBO producerade inte Twin Peaks....
    Skrev jag inte det absolut bästa serierna?Flört För er som f.ö. har HBO: se True Detective med Matthew McConaughey & Woody Harrelson. Hittills något av det bättre jag sett på många år.
Svar på tråden Netflix eller HBO?