Var på äventyrsbad igår, slutade i katastrof! Hjälp
Okej så här ligger det till. Var på äventyrsbad igår med familjen, en liten tradition vi haft i flera år nu. Vi gillar att åka till husby-badet då och då och svalka av oss lite och ha kul på köpet. Det var jag, min fru L**a, min ena dotter och hennes etiopiske pojkvän Murad.
Allt gick bra, vi badade och stojade och jag gillar att skämta till det lite grann och stänka lite vatten på Murad, vilket han tycker är jättekul. Efter några timmars plaskande skulle vi ta den obligatoriska dubbla korvbrickan med mos, något vi alla alltid brukar köpa och vi tycker väldigt mycket om.
Allt hade gått som smort tills nu, när min fru bestämmde sig för att ställa till med en scen. Nu ska hon tydligen ha några sånahär pommes frittas och börjar krångla och ha sig. Jag försöker lugnt och sansat berätta för Lena att i vår familj håller vi hårt på traditioner, och ändrar hennes beställning till en mosbricka. Lena börjar gapa och skrika och Murad börjar bli ängslig.
Det slutar med att jag tar med mig familjen ut och låser in dom i bilen medans jag badar klart. Hade trots allt betalat för en heldag och det tänker jag inte slösa bort pga något girigt fruntimmer.
Det var ett jävla liv hela kvällen så jag gick till den lokala puben och samlade mina tankar. Personligen tycker jag att jag agerade helt rätt, och jag är säker på att de flesta står på min sida. Vad tycker ni, överdrev jag?