• tessum

Lång återbetalningstid för Zalando! Fler som haft problem?

Jag köpte en morgonrock till maken i julklapp som var enorm så jag skickade tillbaka den efter jul (returdatum 27/12) , jag kunde inte byta storlek utan var tvungen att göra en ny beställning så morgonrocken blev betald 2ggr.

Redan då lämnade jag mitt kontonr för återbetalningen.

21:a Januari får jag ett mail om att mitt kontokort gått ut i december (ja, jag vet det och därför lämnade jag kontonr)

Mailar dem kontonr igen.

28:e Januari får jag ett mail om att återbetalningen är gjord till mitt konto.

4:e Januari kontaktar jag dem

6:e februari får jag ett nytt mail om att transaktionen inte kunnat genomföras och de vill ha kontonr för tredje gången.

13:e Februari ringer jag dem, en kvinna svarar att de inte har försökt föra över pengar men att hon ska höja prioriteringen på ärendet.

Idag fick jag ett nytt mail, identiskt med det som jag fick den 28:e januari om att återbetalningen är gjord.

Vågar man hoppas på pengar nu?

Googlade lite och såg att de finns de som fått polisanmäla zalando för att få tillbaka pengar, men det känns verkligen som ett sista alternativ.

Så hur länge har ni andra fått vänta?

Jag är inte så sugen på att skänka nästan 1700kr till dem.

• Svar på tråden Lång återbetalningstid för Zalando! Fler som haft problem?
  • tessum

Ingen som vart med om det? Det bör ju vara många som handlat där.

Hur länge har ni fått vänta på pengar efter att ni returnerat en vara?

• EnAnonumius
    tessum skrev 2014-02-19 15:03:25 följande:
    Ingen som vart med om det? Det bör ju vara många som handlat där.
    Okey.. Varför ställer du den frågan?

Du skrev ju själv i din TS:

"Googlade lite och såg att de finns de som fått polisanmäla zalando för att få tillbaka pengar, men det känns verkligen som ett sista alternativ."

Då har du ju svart på vitt (via googling) att det finns andra som varit med om det och till och med fått göra polisanmälan.

Så svaret på din egna fråga säger jag så här.

A) Jo det är många som varit med om det. Du googlade fram det svaret själv..
    B) Med tanke på din googling så finns det många som har handlat där.

Men det kanske inte räknas bara för att det inte handlade var från familjeliv du hittade dessa fakta?

Kontakta konsumentrådgivningen på din kommun. Eller så får du väl göra som de andra (som du fick fram via googling) polisanmäla Zalando för att få pengarna.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • tessum
    EnAnonumius skrev 2014-02-19 15:13:52 följande:
    Okey.. Varför ställer du den frågan?

Du skrev ju själv i din TS:

"Googlade lite och såg att de finns de som fått polisanmäla zalando för att få tillbaka pengar, men det känns verkligen som ett sista alternativ."

Då har du ju svart på vitt (via googling) att det finns andra som varit med om det och till och med fått göra polisanmälan.

Så svaret på din egna fråga säger jag så här.

A) Jo det är många som varit med om det. Du googlade fram det svaret själv..
    B) Med tanke på din googling så finns det många som har handlat där.

Men det kanske inte räknas bara för att det inte handlade var från familjeliv du hittade dessa fakta?

Kontakta konsumentrådgivningen på din kommun. Eller så får du väl göra som de andra (som du fick fram via googling) polisanmäla Zalando för att få pengarna.

Ja men jag hittade kanske 3-4 st som skrivit om att de anmält och sedan ytterligare 5 st som fått vänta i 4-6 månader på pengar så det känns lite som att om de var ett osieriöst företag så bör det vara långt fler som haft problem med dem.

Sedan får man oftast fram det negativa när man googlar ett företag och inte de som är bra, så jag hade velat höra andras erfarenheter.

De svar som jag googlat mig fram till kan jag inte heller kontakta och få veta om / hur det löste sig och vad Zalando gett för skäl till dem om att pengarna varit så sena.

Jag har ingen aning om det är något med överföringen som tjorvar eller om de ens försökt föra över.

Familjeliv är inte så dumt ställe att komma i kontakt med andra med tanke på hur många medlemmar det finns här.

Jag vill verkligen inte behöva anmäla men om jag visste att MÅNGA råkat ut för det så hade jag naturligtvis gjort det.

Men tack för ditt svar! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Lång återbetalningstid för Zalando! Fler som haft problem?