• Äldre 19 Feb 11:40
    3872 visningar
    10 svar
    10
    3872

    Vilken babysitter?!

    Hej!

    Väntar barn i maj och håller på för fullt med att skriva listor inför alla inköp, även om jag försöker begränsa mig :) En babysitter har jag läst mig till är bra att ha, även om man kanske inte börjar använda den på studs med en nyfödd (rätta mig gärna om jag har fel?)

    Men vilken babysitter ska man välja?
    Vill gärna ha lite tips och råd kring vilka märken som är bra, det finns ju ett rätt stort spann prismässigt på babysitters.. är det verkligen värt med en sitter som gungar själv?

    Tacksam för svar,
    Anna

  • Svar på tråden Vilken babysitter?!
  • Äldre 19 Feb 11:45
    #1
    Annabola skrev 2014-02-19 11:40:17 följande:

    Hej!

    Väntar barn i maj och håller på för fullt med att skriva listor inför alla inköp, även om jag försöker begränsa mig :) En babysitter har jag läst mig till är bra att ha, även om man kanske inte börjar använda den på studs med en nyfödd (rätta mig gärna om jag har fel?)

    Men vilken babysitter ska man välja?
    Vill gärna ha lite tips och råd kring vilka märken som är bra, det finns ju ett rätt stort spann prismässigt på babysitters.. är det verkligen värt med en sitter som gungar själv?

    Tacksam för svar,
    Anna


    Jag hade en cresent, inget jag kan rekommendera min son gillade inte den. Om jag skulle köpa en igen idag så ska den vara enkel för barnet att få den i gungning. Mitt son gillade gymet bäst. :)
  • Äldre 19 Feb 11:46
    #2

    Vi köpte en annan babysitter först men sedan så gick vi en sån här. Och jag tyckte att denna var bäst. Och det sa alla som hade något att säga om det oxå. Nu hade jag inte just exakt en sån här. Men jag hade denna modellen. Bilden är bara lånad från Google.

  • Äldre 19 Feb 12:02
    #3

    Själv vill jag köpa en sitter med Pingu på men spelar igentligen ingen roll vad de kommer bli för sitter.

  • Äldre 19 Feb 12:32
    #4

    Mitt tips är att köpa den billigaste för att se om bebisen ens gillar att sitta i en. Vi hade sparat en himla massa pengar om vi inte handlat så mycket i förväg.

  • Äldre 19 Feb 15:01
    #5

    Affärerna stänger inte i och med förlossningen. Inget av mina barn har velat sitta eller ligga någonstans själva som pyttisar så köp när ni märker att det behövs och om ni får  en bebis som gillar att vara själv. Vi köpte aldrig någon sitter (vilket hade varit bortkastade pengar) men ett babygym till första barnet. Tre barn senare så är det enbart när de varit ett par år gamla och det plockats fram till ny bebis som någon brytt sig om det. Igår la sig min 6-åring i det och tyckte att det var småmysigt . Nu har trean blivit 8 månader så nu ska vi plocka undan det för tredje gången....oanvänt .

  • Äldre 19 Feb 21:18
    #6
    Rosa Fluff skrev 2014-02-19 12:32:39 följande:
    Mitt tips är att köpa den billigaste för att se om bebisen ens gillar att sitta i en. Vi hade sparat en himla massa pengar om vi inte handlat så mycket i förväg.

  • Limali­e
    Äldre 19 Feb 21:26
    #7

    Vi kommer få syrrans nallepuhsitter. En vanlig babysitter utan nån gungfunktion, den har hennes barn gillat. Men somsagt, alla bebisar gillar det ju inte ens, därför tänker vi inte lägga ut nån förmögenhet på sådant.

  • Äldre 2 Mar 22:28
    #8

    Vi har en babysitter med gung o vibration från graco. Vi har börjat använda den när barnen var några dagar gamla. Båda var stora o stabila när de föddes. Dottern är nu 7 v och ttycker om att sitta i den o titta vad som händer kring henne. Använder den både med o utan gung o/eller vibration. Den kostade ca 1300 o var väl investerare pengar.

  • Äldre 2 Mar 22:35
    #9

    Vi hade en gunga, med en snurrande mobil, och någon lampa som skiftade i färg och olika sånger. Fanns sånger men även typ ljud av vågor och hjärtslag. Det fanns en miljon olika finesser och inställningar på den. Den var stor och klumpig och förmodligen ganska dyr (vi ärvde/lånade den) men ärligt talat var den värd sin vikt i guld...

  • Äldre 3 Mar 10:02
    #10

    Mina barn har gillat att sitta i babysitter båda två. Nu väntar vi trean och kommer inhandla en babybjörn babysitter som har lite bättre gung. Vet andra som är supernöjda med den. 

    Den vi hade innan var vi som föräldrar inte så nöjda med. Babytravel tror jag det var med två stora byglar under, som lätt blev sneda och ostabila.

Svar på tråden Vilken babysitter?!