• Anonym (ångest)

Fiskpinnar

Stekte fiskpinnar till middag. Är inte så bra på att laga mat, men de såg genomstekta ut. Inte genomskinliga eller, utan vitt.

Litar inte på mina kunskaper i köket och är dödens rädd för att kräkas.  Visst är det så att om det är vitt så är det ok? :| 

• Svar på tråden Fiskpinnar
  • Rocket Mania

Om du är osäker på om de är genomstekta, använd dina fingrar för att känna efter. Är det varmt/hett = genomstekt, kallt/svalt = inte genomstekt.

• Anonym (rr)

Nu behöver man ju i princip inga kunskaper alls i köket för att steka fiskpinnar men är de vita så är de såklart genomstekta.

Om de nu mot förmodan inte skulle vara det så varför skulle det medföra att du skulle kräkas, det förstår jag inte?

Du vet att sushi är rå fisk och att typ alla äter det utan att kräkas eller bli sjuka på annat sätt?

• Anonym (ångest)

Tack för svaren! de var varma inuti. 

(rr): Ja, egentligen så behöver man väl inte kräkas, men min fobihjärna tror att man kräks av allt som inte är klart etc. :p 

• Hejs

Stek fiskpinnarna på ena sidan på medelvärme tills de känns varma ovanpå, vänd, stek på andra sidan tills de fått färg.

Svar på tråden Fiskpinnar