Vad tycker ni om min jobbansökan?
Det är så att jag precis skrivit färdigt ett personlig brev och CV (nedan), men innan jag skickar runt den vill jag få lite feedback. Vad tycker ni om min ansökan? Skulle du kalla mig på intervju om du var rekryteringsansvarig? Vad kan jag förbättra?
Ansökan: Kundtjänstmedarbetare
Efter noga läst annonsen att ni söker kundtjänstmedarbetare blev jag väldigt intresserad och anmäler härmed mitt intresse till tjänsten. Jag har sedan tidigare en kandidat examen i företagsekonomi från Pacific Lutheran University i USA och jag även jobbat som kundtjänstmedarbetare under min utlandspraktik där. Här i Sverige jag under två år jobbat som kundtjänstmedarbetare på One Contact i ett av Comhem’s kundtjänst center, där jag jobbade med ta emot inkommande samtal och hjälpa kunderna med frågor och ärende de hade. Jag blev uppsagd från min gamla kundtjänst jobb, eftersom Comhem beslutade att säga upp sin kundtjänst samarbete med det företaget jag arbetade för att flytta tillbaka den till sitt huvudkontor. För närvarande jobbar jag på Kontaktpartner med försäljning av Telecom produkter till både företag och privat personer. Där trivs jag väldigt bra. Mina tidigare tjänster har inneburit mycket kundkontakt, och jag har även stor telefonvana. Jag har också administrativ erfarenhet, såsom fakturahantering, samt erfarenhet med att jobba med reklamationsärenden.
Efter en tid med både studier och jobb beslutade jag mig för att ta ett uppehåll och fokusera istället på att vässa mina kommunaktiva skickligheter. Det gjorde jag med att åka till olika mässor runt om i Europa och i USA, och samt läsa en mängd olika böcker.
Anledning till varför jag söker tjänsten är för att jag älskar att hjälpa människor med frågor de har, och arbeta med kundfrågor är bland det roligaste som jag vet och det man tycker är roligt är man oftast också väldigt bra på. Vidare tar jag mitt arbete väldigt seriöst. På mina tidigare arbeten fick jag ofta beröm för mitt professionella sätt att hantera varje enskild kund och mitt sansade sätt att hantera stressiga situationer. Jag har även fått höra att jag har en trevlig telefonröst.
Som person är jag trevlig, positiv, lojal, målmedveten och sugen på att lära mig mer. Älskar att sprida god stämning och jag värdesätter en god relation till både mina kunder och kollegor. Eftersom jag både har jobbat och praktiserat i USA under fem år, är mina kunskaper i engelska mycket goda både i tal och skrift. Tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ.
Då det finns begränsningar i ett personligt brev ser jag fram emot ett möte så att ni kan få en bättre insikt om vem jag är och vad jag kan göra för att förbättra ert företag.
Vänliga hälsningar
XXXX
CV
Erfarenhetsbredd · Arbetat som gruppledare på IM där jag samordnade gruppens aktiviteter. · Gått ett antal vidareutbildningar inom kundrelation hos min tidigare arbetsgivare. · Arbetade under min utlandspraktik med att ta emot inkommande samtal och jag hade även en del administrativt ansvar. · Här i Sverige har jobbat som kundtjänstmedarbetare under 2 år på One Contact.
ARBETSLIVSERFARENHET
XXXX till XXXX | Telefonförsäljare/Kontaktpartner
Här jobbade jag med försäljning av en rad kända produkter över telefon direkt till kunden. Försäljning kunde bestå allt från bilagor till komplicerade mobil abonnemang.
XXXX till XXXX | Kundtjänstmedarbetare/ One Contact
Här arbetade jag på en av Comhem’s kundtjänst center. Arbetsuppgifterna bestod av att ta emot inkommande samtal, hantera reklamation, uppdatera kundernas service och hjälpa kunderna med frågorna de hade.
XXXX till XXXX | Kundtjänstmedarbetare/Verizon Communications
Arbetsuppgifterna bestod av att emot inkommande samtal, logga ärenden, hantera reklamation, hjälpa kunder med diverse frågor och att göra olika behovsanalys. Jag hade också vissa administrativa uppgifter såsom fakturaärenden och orderhantering. Här ingick jag i en 3 månaders lång kundrelations utbildning.
XXXX till XXXX | Medlemsvärvare/Individuell människohjälp
Här jobbade jag med att värva medlemmar till ett bistånds organisation som jobbar med att hjälpa utsatta människor runt om i världen.
XXXX till XXXX | Medlemsvärvare/GodEL
Uppgifterna bestod av att värva medlemmar ute på gatorna. Här fick jag även en grundlig utbildning i kund relation.
XXXX till XXXX | Köksmedarbetare/PLU dining Service
Min huvudsakliga uppgift var att servera mat till studenterna på skolans campus. Jag hade även ansvar för matförberedelsen.
XXXX till XXXX | Vaktmästare/PLU Plant services
På PLU Plant services arbetade jag som vaktmästare på skolans campus. Jag hade ansvar för gräsklippningen och andra diverse skötsel uppgifter.
Utbildning Typ av Utbildning Läroanstalt
2000-2004 Gymnasium Malmö Latinskolan
2005-2009 Business Administration Pacific Lutheran University
Spåkkunskaper
Svenska Flytande
Engelska Flytande
Danska Grund
Norska Grund
Datakunskaper Publisher, layoutprogram Word och Works Excel Crystal ball, kalkylprogram Internet Outlook Express
PowerPoint
Referenser
Lämnas endast på begäran.
Annat
Examens bevis tas med på begäran vid en eventuell intervju.