• PiffigaPedagogen

    Silicea Gel Mage&Tarm. Vad blandar ni med?

    Jag är extremt lättkräkt får jag väl börja med att säga. Lider av IBS-mage och fick på Hälsokosten tipset att testa Silicea Gel Mage&Tarm. Då jag för tillfället har enorma problem problem ned magen gick jag direkt hem för att testa. Men fytt i bubblan vad vidrigt! Fick kväljningar och var rejält nära på att spy. Mår mer illa efter än efteråt.... Vad blandar ni den med? Och framförallt vad har den gett er för effekt? Hur lång tid tog det innan ni märkte effekt? Ger det bara effekt får man väl stå ut med att få ner det... Tror det är mest konsistensen som var fel...

  • Svar på tråden Silicea Gel Mage&Tarm. Vad blandar ni med?
  • Levalivetmedbarn

    Hej,
    Hoppas att du får en lika bra effekt av Silicea Mag-Tarm som jag, har använt den frånoch till under 10 år både själv (IBS, halsbränna och gaser + magsjuka) och barnen ( när magsjuka är varit framme).

    Konsistensen tycker jag man vänjer sig vid men jag blandade den i josen på morgonen eller yogurt för då känner man inte att den fanns i. För banens del är det saft, yogurt eller avslagen cola som det blandas i. Du kan nog blanda i allt vad du vill, en kompis blandar det i sina smoothies och i teet om jag mins rätt.

    De nya Silicea Mag-Tarm DIREKT är toppen att ta med i handväskan att ta nu när halsbrännan kommer i stressade tider, så den tar jag som den är utan problem.

    Lycka till

  • PiffigaPedagogen
    Levalivetmedbarn skrev 2014-02-20 07:21:20 följande:
    Hej, Hoppas att du får en lika bra effekt av Silicea Mag-Tarm som jag, har använt den frånoch till under 10 år både själv (IBS, halsbränna och gaser + magsjuka) och barnen ( när magsjuka är varit framme). Konsistensen tycker jag man vänjer sig vid men jag blandade den i josen på morgonen eller yogurt för då känner man inte att den fanns i. För banens del är det saft, yogurt eller avslagen cola som det blandas i. Du kan nog blanda i allt vad du vill, en kompis blandar det i sina smoothies och i teet om jag mins rätt. De nya Silicea Mag-Tarm DIREKT är toppen att ta med i handväskan att ta nu när halsbrännan kommer i stressade tider, så den tar jag som den är utan problem. Lycka till

    Tack för svar, blandade med saft nu och då gick det bättre! Hur lång tid har det tagit innan din mage lugnat ner sig? Tycker jag mår bättre direkt men efter ett tag kommer det onda tillbaka.... Har jätteproblem för tillfället, med uppblåsthet, lös avföring, gul avföring och ont i hela magen (är det vanliga symtom för ibs?)
Svar på tråden Silicea Gel Mage&Tarm. Vad blandar ni med?