Mitt barn har inte tvättat håret på över 1,5 år.
Mitt barn vägrar ha vatten i håret, än mindre schampo. Jag räknade på det nyss, och kom fram till att barnets hår inte har blivit tvättat på över 1,5 år! :O Dock ser det inte smutsigt ut. Det ser faktiskt alltid rent och nytvättat ut. Jag googlade på detta och fann att en del vuxna människor slutar tvätta håret med schampo, och efter några veckor så ser det blankt och fint ut - precis som nytvättat. Å ena sidan så känner jag att det är väldigt ohygieniskt att inte tvätta håret. Fast å andra sidan så verkar det ju inte behövas. Det luktar ju inte ill och ser absolut inte smutsigt ut heller. Jag vet inte om jag ska börja vänja barnet vid att tvätta håret? Gör jag det, så lär det ju efter några dagar se smutsigt ut och behöva tvättas. Så om jag inte börjar tvätta barnets hår, så kommer det att fortsätta att se rent ut... Hur ska jag göra? MÅSTE man använda schampo? Jag kan tillägga att detta är något jag inte nämnt för NÅN, då jag skäms lite. Kan även tillägga att barnet duschar varannan dag och har rena kläder och så varje dag.