• hundhår

Engångs tallrikar och matlådor för micro?

Hej! Jag har en svår nackskada samt skador i höger arm. Diskning är ett av de jobbigaste sysslorna som måste göras och jag har inte möjlighet till att ha en bänkdiskmaskin eller vanlig diskmaskin. Söker därför efter engångs matlådor som tål microvågs ugn samt engångs tallrikar som tål microvågsugn. Antingen på internet eller i någon butik som finns i Göteborg. Mycket tacksam för tips!

• Svar på tråden Engångs tallrikar och matlådor för micro?
  • Aniiee

Alla engångstallrikar i papp tål micro. Så det kan du köpa på närmsta Ica eller coop eller något. Är det blöt mat så kör på dubla tallrikar, bara.

Lådor är lite knivigare. Alternativt att du kör på aliminiumlådor och alltid lägger över på tallrikar innan du mikrar,

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • hundhår

Ok, men det är ju ofta plast beläggning även på papptallrikar och det är väl inte bra att stoppa i micron och värma upp? Är det inte risk för skadliga ämnen då som man får i sig? Det är det beskedet jag fått när jag frågat i olika butiker.

• Arbetsvegan

Det lät riktigt besvärligt det där. Det kan ju inte funka särskilt bra med bestick ens en gång...
    Föreslår att du satsar på MRE-mat, då slipper du både micro och disk, bara öppna påsen och slörpa i dig med hjälp av den tillhörande skeden. Vill du lyxa till det kan du säkert värma påsen i micron.

Beställ ett par kartonger så kan du variera rätterna lite
    shop.textalk.se/se/artgrp.php&grp=391717

Svar på tråden Engångs tallrikar och matlådor för micro?