• Anonym (Rosa)

Sexproblem med min sambo

Hej! Jag har ett ständigt problem. Jag och min sambo har ett bra förhållande förutom ett problem. Ska försöka förklara kort. Jag börjar tvivla på om han har stort sex behov eller om det är så att han vill ha sex för att jag är jag. Han säger ofta komplimanger som är kopplat till sex. Kommer kramandes bakifrån när han e sex sugen. Det är alltid han som kommer med förslag på att ha sex. Och det är ofta. Jag har börjat tvivla på om han bara måste ha sex och ofta eller om han e kär och galen i just mig och blir attraherad av just mig. Han har väldigt mycket sex med mig på hjärnan. Komplimanger som oj den skulle du va snygg i. Eller den där skulle jag vilja slita av dig och dra in dig i sovrummet. ikväll älskling vill jag blabla.. Osv. Det har blivit lite avtändande för mig med tiden som går. Hjälp har ni vart i samma sits? Kan man va så attraherad av sin partner att man vill ha sex dygnet runt?

• Svar på tråden Sexproblem med min sambo
  • Smecker

Nej tyvärr, alla som vill ha sex oftare än de av socialstyrelsen godkända 1,24 gångerna i veckan är sexmissbrukare, de skulle tända på en get om den vickade lite tillgängligt på röven.

On a serious note; Jag beklagar ditt svåra problem. Det kan inte vara lätt att ha en sambo som tänder på dig och vill ha sex med dig. Har svårt att tänka mig att någon kvinna skulle vara avundsjuk på dig.

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Påven Johanna

Jag begriper inte vad du menar. Menar du att det varit bättre om han bara haft ett allmänt stort intresse för sex? 

• Anonym (Kinna)

Ser inte riktigt problemet MEN min pojkvän är likadan och jag ÄLSKAR DET.
    Känner mig sedd och gillar att vi båda har ett stort sexuellt behov av varandra, vi gillar båda att prata om sex, kåta upp varandra inför sex osv.
    Jag vet att han har ett enormt sexbehov men att han inte har kunnat leva ut det med alla av sina tidigare flickvänner.
    Jag känner aldrig att han utnyttjar mig enbart för sexet utan vet/känner att han älskar mig som person också.

• Anonym (tuta o kör!)

Se det inte som ett problem...se det som positivt och äkta, såvida du inte har anledningar att tro ngt annat. Släpp loss om du känner att du vill, så kan det bli hur kul som helst för er.

• Anders 386

Nu är det ju inte så att han skulle ha sex jämt om han fick..  Men det är ju som du upplever eftersom han inte får sex varje gång han vill??

Men jag tror säkert att det till stor del handlar om att han är attraherad av just dig.
    Jättetrist att du upplever det som avtändande att din partner älskar och åtrår dig så mycket. Du borde vara jättelycklig. Inte alla som får sån uppmärksamhet. Men tyvärr reagerar vissa personer som du.

• de Robespierre

Känns som om du tvivlar på hans känslor för dig i allmänhet. För som du beskriver det så låter det som du tycker att sex kan han ha med dig när som helst men ge dig kärlek utan krav eller förväntan på sex funkar inte. Dvs han uttrycker inte sin kärlek till dig utan att det är kopplat till att det skall leda till sex med dig. Typ: " - Jag älskar dig och du är det finaste som finns - Ligga?!" kontra " - Jag älskar dig och du är det finaste som finns."  Rätt?

• Mortisfru83

Min man är likadan. Hade en period i början när jag tänkte som du och nästan tvivlade på att han ville ha MIG. Det kändes ibland som att han bara ville ha någon för att han hade väldigt stort sexbehov. NU känner jag mig säkrare på mig själv och förstår att det är mig han tänder på. Och det är härligt att vara höggravid och ha en man som tänder till så fort jag är nära. Han har verkligen fått upp mitt självförtroende och jag känner mig såååå sexig!

• Anonym (jag tänker)

Jag tänker att han har det sexbehov han har. Skulle inte du släppa till skulle han onanera. Han vill väl hellre ha sex med dig än att onanera antar jag, de flesta killar tycker det är skönare att ha sex än att onanera. Att han vill ha sex med dig ser jag inte som något kärleksbevis utan att han vill bara tillfredsställa sitt behov.

• Anonym (hum)

Jag förstår inte frågan? Är det ett problem att killen tycker du är sexig?

Är du rädd att han inte tycker om dig på ett moget, torrt sätt?

Svar på tråden Sexproblem med min sambo