Berätta för arbetsplatsen
Hej alla!
Nu börjar många närma sig den magiska veckan 12. Och snart är det kanske några som planerar att berätta om graviditeten för era arbetsplatser. Vad jobbar ni med? Hur tänker ni kring det? Hur säger ni det och vad fick ni till svar?
Jag berättade för min jobbet nu i veckan och dom blev uppriktigt glada vilket var väldigt skönt. Jag jobbar inom lant-/jordbruk hos ett familjeföretag där det är ett par med två söner och familjer som driver två mjölkgårdar. Jag ska jobba 75 % men blir vanligtvis lite mer :P Det är som mest att göra på sommaren och normalt har jag tagit ut semester sent så det inte stört skördarna så mycket. Så det är klart att tanken slog mig att det inte är så poppis att gå hem i början på juli ;) Därför valde jag också att säga det så pass tidigt som nr jag var i v. 11+3 så dom får så lång tid på sig som möjligt att planera upp allt.
Jag skulle vilja jobba så länge jag bara känner att kroppen mäktar med. Dock anser barnmorskan och läkaren på MVC att kor är levande dödsmaskiner så dom rekomenderade mig att söka extra havandeskapspenning för att kunna gå hem ännu tidigare! Men jag och gården har kommit överens om att jag jobbar så länge jag orkar och sista tiden blir det inget ko-kramande utan då får jag hålla mig till kalvarna :)