• Anonym (Vill inte ge upp)

Åsikter om Familjerådgivning i Stockholmsområdet

Min man och jag har problem i vår relation och vill få hjälp. Jag tror att det mesta bottnar i kommunikationssvårigheter och jag vill försöka rädda vårt äktenskap. Fick två förslag på familjerådgivningsställen av kuratorn på vår vårdcentral:

ACORD Familjerådgivning (Södermalm, Vasastan, Östermalm) och Vårljus (Solna). Någon som provat något av dessa ställen? Bra? Dåligt? Vad rekommederar ni?

Kommunen har även avtal med några fler mottagningar i Stockholmsområdet så föreslå gärna andra också om ni har bra erfarenheter av någon.

• Svar på tråden Åsikter om Familjerådgivning i Stockholmsområdet
  • Anonym (Bra)

Bor ni i norra delen så finns det bra i Uppsala.

Bor i norra, men siktar i första hand på de som kommunen har avtal med och de finns bara i Stockholms län. Med visst, är de i Uppsala bra kan det självklart vara värt resa och extra kostbad. Vilka tänkte du på?

Någon annan som testat Vårljus, Acord eller annan mottagning i Stockholms län?

• Anonym (Bra)

Vi gick i centrala Uppsala, det var jättebra. Vi fick uppgifter att göra och allt var väldigt konkret med fokus på förändring, verkligen. Man vill ju att det ska bli når annat; inte bara prat.

Kan kolla om jag har numret kvar. Får man skriva det här isf?

Skriv vad de heter annars bara. Då kan jag surfa. Eller är det Uppsala kommun? I så fall blir det säkert svårt eftersom vi bor i en Stockholmskommun.

Fler tips? Någon som testat de jag nämnde ovan?

• Anonym (Bra)
    Anonym (Vill inte ge upp) skrev 2014-02-20 10:52:07 följande:

Skriv vad de heter annars bara. Då kan jag surfa. Eller är det Uppsala kommun? I så fall blir det säkert svårt eftersom vi bor i en Stockholmskommun.

Fler tips? Någon som testat de jag nämnde ovan?

Det var privat.

Vågar jag skriva numret.

Det tror jag.
    Skriv vad de heter annars så kan jag kolla upp själv.

Ska försöka kolla Stockholms län i första hand dock. Särskilt de som vår kommuna har avtal med. Blir ganska stor prisskillnad. Självklart är hjälp värt allt det kostar, men om någon som kommunen har avtal med också är bra kan man ju testa dem i första hand.

Puffar lite!

Acord familjerådgivning eller Vårljus? Jag är även extra nyfiken på Familjerådgivningen i city (Stockholm), för de har fått bra betyg på utvärderingar. Några som har testat dem?

Andra aktuella:
    AB Söderstöd
    Ersta familjerådgivning
    Framnäsgruppen AB
    Socialpsykologiska institutet

Äsch, nu har jag bokat Familjerådgivningen i city. Hoppas att de är bra. Dela gärna med er av erfarenheter.

Svar på tråden Åsikter om Familjerådgivning i Stockholmsområdet