• Anonym (Again)

Norlevo

Hej!
     Jag skrev för några dagar sedan men ni svarade inte...
     Jag undrar vad detta kan vara... har en konstig känsla i nedre delen av magen, tryck/spänd liksom nåt tung ligger i livmodern o drar den ner ... svårt o beskriva, nästan samma känsla man får efter träning, trötta o spända muskler, fast i nedre delen av magen o jag har inte tränat. Måste tilläga att jag använde Norlevo för ca 2 veckor sedan, kan det vara en av biverkningar? (+illamående, huvudvärk) Har haft en sån känsla i ca 5-6 dagar nu med magen. (sista mensen var den 26e jan)      
    Hoppas ni svarar!
    Tack på förhand.                      

• Svar på tråden Norlevo
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Det kan vara en biverkning av norlevon men det är även vara så att du blivit gravid ändå. Har du inte fått din mens om tre dagar råder jag dig att ta ett gtest. Lycka till

• Anonym (Again)

Tack för svaret, det ska jag göra!
    Jag har en fråga till om ni har tid o svara... hur långt flyttas ÄL efter sådana piller? är det några dagar eller veckor?

• Anonym (Again)

TACK !

• Anonym (Again)

Har inte fått mensen o testet visade neg. igår.  Har samma känslan i magen o värk i äggstockarna ungefär som innan ÄL,  "stickande känsla" i bröstet o huvudvärk nästan varje dag i mer än en vecka nu (brukar aldrig ha, bara 1 dag innan mensen) Har ni några råd?
    Tack på förhand...

• Anonym (Again)

Ok, jag undrar hur länge ska jag avvakta, alltså hur länge är det ok o vänta utan att det blir "onormalt" ?  Obestämd

• Anonym (Again)

Bra, då vet jag. TACK !

Svar på tråden Norlevo