• Anonym (honsomälskar)

Bonusen vill kalla mig för mamma?

Bonusen på 3år började tidigt kalla mig för mamma.

Jag var sen rädd att såra biomamman på något sätt. Så jag började säga att du har en mamma men jag är alltid din "mitt namn" och jag älskar dig från hjärtat.

Det hela slutade med att han istället började kalla mig: Mamma "biomammans namn".

Efter ett tag nu gav jag upp och sa kalla mig för mamma om du vill och nu kallar han mig för mamma mer än någonsin.

Vad gör jag? Det värmer mitt hjärta till tårar men jag tycker det känns lite "fel" när han gör det på dagis, inför vänner och familj.

Hur skulle ni tänka?

• Svar på tråden Bonusen vill kalla mig för mamma?
  • Trollande

Jag har ett bonusbarn på nio år. Har kallat mig mamma flera ggr. Vilket denne gör för att provocera och kolla hur jag reagerar. Sjukt störigt.

• Anonym (En mamma)

Hur är din kontakt med Bio mamman? Hade jag varit dig så hade jag försökt att ta upp det med henne.

• asta66
    Trollande skrev 2014-02-20 15:16:50 följande:
    Jag har ett bonusbarn på nio år. Har kallat mig mamma flera ggr. Vilket denne gör för att provocera och kolla hur jag reagerar. Sjukt störigt.

Då är det inte så kul. Men annars kan det vara en hederstitel.
  • Sandiiiee
    Anonym (honsomälskar) skrev 2014-02-20 14:46:54 följande:
    Bonusen på 3år började tidigt kalla mig för mamma. Jag var sen rädd att såra biomamman på något sätt. Så jag började säga att du har en mamma men jag är alltid din "mitt namn" och jag älskar dig från hjärtat. Det hela slutade med att han istället började kalla mig: Mamma "biomammans namn". Efter ett tag nu gav jag upp och sa kalla mig för mamma om du vill och nu kallar han mig för mamma mer än någonsin. Vad gör jag? Det värmer mitt hjärta till tårar men jag tycker det känns lite "fel" när han gör det på dagis, inför vänner och familj. Hur skulle ni tänka?

Jag känner igen detta. Min sambos son gjorde likadant när han var yngre och jag sa precis som du. Numera när han är 8 år, så kallar han mig för Sandra, men påpekar ofta att jag är hans plastmamma. Man vill ju såklart inte såra hans mamma, så jag pratade faktiskt med henne och det var inga problem alls. Dem vet ju vem som är mamma, så det skadar ju ingen. Han vill nog visa att du är älskad precis som pappa och mamma är! :)
  • en blind vän

Du lägger för mycket värderingar I det och oroar dig over vad andra ska tycka.
    Om du beter dig som mamma är du en mamma. Fastän du är en styvmamma .
    Jag tycker inte 3 åringar ska behova tänka så mycket på sånt.
    Njut av den tid som är. Du har ju ett gott hjärta.

,--O-O
  • Tow2Mater
    Anonym (honsomälskar) skrev 2014-02-20 14:46:54 följande:
     Det hela slutade med att han istället började kalla mig: Mamma "biomammans namn".
    Lär honom säga Mamma "ditt namn" om dig och Mamma "biomammans namn" om henne. Helt ok.
  • Trollande
    asta66 skrev 2014-02-20 15:21:17 följande:
    Då är det inte så kul. Men annars kan det vara en hederstitel.

Nja, hederstitel skulle jag inte vilja kalla det. Blir dessutom jämförd med hennes mamma titt som tätt. Vilket är ännu värre då mamman är sjukt ego och bara gör saker för sin egna vinning. 😊
  • asta66
    Trollande skrev 2014-02-20 15:29:14 följande:

Nja, hederstitel skulle jag inte vilja kalla det. Blir dessutom jämförd med hennes mamma titt som tätt. Vilket är ännu värre då mamman är sjukt ego och bara gör saker för sin egna vinning.

Då tycker jag att du ska påpeka varje gång att du inte är barnets mamma. Utan att hen får hålla till godo med sin mamma.
  • Anonym (honsomälskar)
    Trollande skrev 2014-02-20 15:29:14 följande:
    Nja, hederstitel skulle jag inte vilja kalla det. Blir dessutom jämförd med hennes mamma titt som tätt. Vilket är ännu värre då mamman är sjukt ego och bara gör saker för sin egna vinning. ?

Det här är inte jag dock.. ;).
  • Anonym (honsomälskar)
    Anonym (En mamma) skrev 2014-02-20 15:18:19 följande:
    Hur är din kontakt med Bio mamman? Hade jag varit dig så hade jag försökt att ta upp det med henne.

Nej, har försökt men alla försök till samarbete tolkas som ett försök att vara bättre hur löjlig det än låter. Tror hon inte skulle ta det här så bra och då blir bonusen drabbad. Därav att jag försökt bli kallad med tilltalsnamn. Vill inte göra biomamman ledsen eller främst upprörd.

Ja såklart det är en "hederstitel" jag är bara rädd för mammans och omgivningens reaktion. Vi har för övrigt en väldigt intim relation så att han kallar mig för mamma känns på ett sätt väldigt naturligt och kärleksfullt.

Är så orolig för honom dock.... :/
Svar på tråden Bonusen vill kalla mig för mamma?