• Smultronet84

Floaters eller grumlingar i ögonen...någon annan?

Hej!
    Jag har en sedan en längre tid haft en massa olika mönster och figurer som "åker" runt i synfältet och det här är riktigt jobbigt, värst är det när det är ljust ute eller man tittar man ljusa bakgrunder.
    Har varit på ögonmottagningen men där hittar de inga fel förutom att det finns lite grumlingar i glaskroppen.
    Är det någon annan här på familjeliv som varit med om samma sak?
    Hur gör ni? Försöker ni att bara inte bry er om det eller har ni fått hjälp?
    Personligen tycker jag det här påverkar hela min vardag :(
  • Svar på tråden Floaters eller grumlingar i ögonen...någon annan?
  • Mamori

Ja, jag har en massa sånt. Var väldigt närsynt tidigare och har laseropererat ögonen och både operationen och närsynthet gör att man får fler floaters. Men jag stör mig inte jättemycket på det, det är nog mest när jag börjar tänka på det av någon anledning. Kan man ens göra något åt det?

• Kerubmamman
    Mamori skrev 2014-02-20 16:24:46 följande:
    Ja, jag har en massa sånt. Var väldigt närsynt tidigare och har laseropererat ögonen och både operationen och närsynthet gör att man får fler floaters. Men jag stör mig inte jättemycket på det, det är nog mest när jag börjar tänka på det av någon anledning. Kan man ens göra något åt det?
    Jag trodde inte det gick. Men jag googlade nu, så det finns en behandlng. Men det är inget jag skulle våga mig på. Jag har vant mig med mina grumlingar. 

Glaskroppskirurgi
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Floaters eller grumlingar i ögonen...någon annan?