• Anonym (hjälp)

skenbyte med en lägenhet i västmanlad mot sthlm ?

Hej, jag behöver lite råd. Jag är en ung kvinna som ständigt blir psykiskt misshandlad av min far varje dag. Jag mår otroligt dåligt när jag är hemma pga just de.. sen försöker han ständigt kontrollerar mig och låter mig heller inte vara ifred. Toppen av isberg skedde för dygt två år sedan när jag upptäckte att jag är attraherad av kvinnor. Nu idag har jag en fv men det tär på vår relation då jag inte alltid kan ta hem henne och min pappa ständigt försöker kontrollera mig. Jag börjar verkligen bli djupt deprimerad av hela situationen.. känner ibland att jag vill bara kasta handduken och bara ge upp och dö nånstans. 

Så i ren desperation har jag gång på gång på gång letat lägenhet men kan tyvärr inte köpa ngt i stlhm då jag inte har råd. Det här är mitt sista försök. Går  det att göra ett skenbyte om jag lyckas skaffa ngt i Västmanland eller dylikt.. byta mot ngt istlm då? snälla hjälp?!

• Svar på tråden skenbyte med en lägenhet i västmanlad mot sthlm ?
  • Anonym (hjälp)

nån??

• viseversa

Tror det är svårt. Det är väldigt attraktivt att bo i Sthlm så nej jag tror inte du får en lägenhet i Stockholm mot en i Västmanland.

• Anonym (hjälp)
    viseversa skrev 2014-02-20 16:37:25 följande:
    Tror det är svårt. Det är väldigt attraktivt att bo i Sthlm så nej jag tror inte du får en lägenhet i Stockholm mot en i Västmanland.
    även vid skenbyte..där pengar emellan är involverat
  • Anonym (tjejen)

Kan du inte flytta ihop med din flickvän?

• Anonym (hjälp)
    Anonym (tjejen) skrev 2014-02-20 16:39:27 följande:
    Kan du inte flytta ihop med din flickvän?
    nej tyvärr ..hon bor inte sj osv. så nej det går inte
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Lina) skrev 2014-02-20 16:49:29 följande:
    Vadå "skenbyte"?
    byta en mindre bra lägenhet mot en bra för pengar.. hyresrätter dvs 
  • viseversa

Ja hur mycket pengar har du då? Jag menar det blir nog en del emellan även fast det är en skrubb i Sthlm. Det gick en etta på 12kvm för nästan 2mille för ett tag sen.

• viseversa

Tja visst finns det dom som vill föyttafepn Stockholm. Men har dom en lägenhet i Stockholm som dom vill byta så kan dom nog välja och vraka som dom vill. Då kan dom ha krav och då måste man ha en FIN och kanske stor lägenhet för att få den bortbytt mot en i Sthlm.

• Anonym (Agnes)

Men varför måste du byta till just en lägenhet i Stockholm? Varför inte i en annan kommun med pendlingsavstånd till Sthlm? I Arboga, t.ex. kan du köpa en bostadsrätt för 30.000-60.000 kr och då tar det bara en halvtimme till Örebro, en halvtimme till Västerås och 1,5 timme till Stockholm med tåg. Många pendlar de sträckorna härifrån.

• Anonym (hjälp)
    Anonym (Agnes) skrev 2014-02-20 17:40:34 följande:
    Men varför måste du byta till just en lägenhet i Stockholm? Varför inte i en annan kommun med pendlingsavstånd till Sthlm? I Arboga, t.ex. kan du köpa en bostadsrätt för 30.000-60.000 kr och då tar det bara en halvtimme till Örebro, en halvtimme till Västerås och 1,5 timme till Stockholm med tåg. Många pendlar de sträckorna härifrån.
    för att jag har min familj och mina vänner och min flickvän här.. vill inte lämna alla. men samtidigt orkar jag inte med den psykiska misshandeln. Känner mig frustrerad.. har tittat in lite på arboga och verkar bli de eller örebro om inte jag hittat ngt i stlhm. För jag klara inte mer. 
  • viseversa
    viseversa skrev 2014-02-20 17:29:52 följande:
    Tja visst finns det dom som vill föyttafepn Stockholm. Men har dom en lägenhet i Stockholm som dom vill byta så kan dom nog välja och vraka som dom vill. Då kan dom ha krav och då måste man ha en FIN och kanske stor lägenhet för att få den bortbytt mot en i Sthlm.
    Visst finns det dom som vill flytta ifrån Sthlm skulle det stå.
Svar på tråden skenbyte med en lägenhet i västmanlad mot sthlm ?