• Sofne

Varför kräks hon så långt efter maten?

Har en dotter på snart fyra veckor som ofta kräks mellan målen. Ger henne ersättning så hon äter ungefär var tredje-fjärde timma. Ibland kräks hon upp överflödet direkt efter att hon ätit men ofta kräks hon igen sen en-två timmar senare. Varför gör hon så? Känns som att hon inte får nåt kvar i magen...

• Svar på tråden Varför kräks hon så långt efter maten?
  • Alle

Jag har också en liten "kräkla" här hemma på 4.5 vecka, han spottar ibland upp överskottet direkt men inte alltid.
    Ibland så går det ganska lång tid mellan kräkningarna.
    De tenderar att komma när man lägger honom ned, även efter rapning och så och det beror på att magmunnen inte har slutit sig helt på dessa små, det finns helt enkelt inget som stoppar det från att rinna åt fel håll ordentligt.
    Så inget att oroa sig över, så länge hon går upp i vikt och äter och kissar som hon ska så är det lugnt.

• Sandris82

Så gör min dotter med, hon får bara ersättning och har alltid gjort det (hon är 4 månader nu).

• LillaMy71

Min dotter beter sig också på samma sätt, dom sa på BB att det är som dom skrev här tidigare magmunnen som inte stänger till så att det kan komma upp mat när som helst i stort sett, den blir sen starkare med tiden.

• LillaMy71

Glömde säga att jag både ammar, pumpar och ger henne tillägg och hon blir 1 månad gammal i morgon!

Svar på tråden Varför kräks hon så långt efter maten?