• WSalma

Minsta byxblöjorna och undertröjor/linnen?

Vilka byxblöjor är allra minst? Har en ganska smal liten tjej på knappt 8 kilo som hatar blöjbyten.

Vi behöver också linnen eller undertröjor då det är halvt omöjligt att få på henne bodies utan att använda övervåld. Var hittar jag det i storlek 74?

• Svar på tråden Minsta byxblöjorna och undertröjor/linnen?
  • WSalma

Up&Go? Japp, det är det jag menar. Såg att Libero har från 7 kg, hur är de i storleken?

(Bor ej i Sverige men ska snart på besök, här har jag bara hittat från 8 kg och de är på tok för stora.)

• Judiths

Min 18-månaders är 78 cm och väger 8,4 kg. På henne passar Libero up and go strlk 4 bra. Vi var nyligen i USA och körde då huggies från 8 kg som var betydligt större, de halkade ner när hon gick.

• NLAL

Jag tycker dom är bra i storlek. Vi började med dom då sonen var. Kring 5 månader och vägde strax över 7 kg och dom sitter där dom ska. :)

• WSalma

Tack! Då ska jag testa dem när vi är på besök.

Linnen i storlek 74 någon???

• WSalma

Nä, alltså, på de stora kedjorna (kappahl, lindex, cubus, hm, åhlens) har jg inte hittat något, jag har självklart kollat där. Men jag tänkte att någon kanske hade något tips som jag inte tänkt på. Onlineshopping är lite opraktiskt då jag inte kommer att vara uppe särskilt länge.

• Duckan

Linnen har jag inte sett i så små storlekar. Tror det är väldigt ovanligt på så små. Varför måste det vara just linnen och inte vanliga tröjor/t-shirts? För det finns det gott om.

• WSalma

Jag tycker att vanliga t-shirts ofta är så korta och vida och det blir lätt knöligt under andra tröjor. Jag letar efter ett alternativ till bodies. Lite längre och tajtare t-shirts är förstås ok!

• kruka

Hm har bra ärmlösa bodies - som man inte måste knäppa knapparna på Går bra att stoppa ner i byxan bara.

• Duckan

Okej, jag hade mycket vanliga tröjor på dottern när hon var liten (tunn hon med) men upplevde inte det som knöligt.  H&M hackar många på för att de anses ha så figursydda plagg så kanske de är lite tajtare på din dotter.

Svar på tråden Minsta byxblöjorna och undertröjor/linnen?