Min sambo kör runt med min avställda bil trots att jag sagt åt honom
Hej!
Nu måste ni hjälpa mig. Jag veckopendlar och bor borta på veckorna i en annan stad och på helgerna bor jag tillsammans med min sambo. Vi har två bilar, den ena är min bil och den andra är vår tillsammans. Eftersom jag tågpendlar och är borta hela veckorna ställde jag av min bil innan vintern kom. Därmed är det inga vinterdäck på den, den är ej heller försäkrad och som sagt då avställd. Vår andra bil blev påkörd häromveckan och vi fick en tid där bilen skulle åtgärdas, och det skulle ta en vecka att åtgärda, sade verkstaden. Jag frågade då sambon hur han skulle lösa det med bil, vi bor utanför stan och han är i behov av bil. Jag sade då att ska han använda min bil får han ställa på den och försäkra den under tiden han använder den och sätta på vinterdäcken.
Bilen lämnades in i måndags. Eftersom jag varit borta hela veckan så frågade jag honom hur han tar sig. Han säger då att han blir skjutsad av en arbetskollega (vilket visar sig vara en lögn). Sen idag berättar han att han varit iväg med dottern och shoppat på ett ställe som ligger tio mil bort. Jag frågar då hur de tagit sig dit och det blir tyst i luren. "Med din bil". Jag blir förbannad och frågar hur fan han tänker. Han säger "VI HÖRS IMORGON" och lägger på i mitt öra.
Det första är att jag blir så jävla förbannad på honom som inte respekterar vad jag säger, skiter fullständigt i säkerhet (vinterdäcken) och vad händer om han kör på någon? Vem blir skyldig att betala, är det han som förare eller är det fordonets försäkring, som ju inte finns? Sen att HAN lägger på i mitt öra när jag blir arg. IDIOT!!! Hur hade ni reagerat?