• Jamku

Bättre med en man med peruk/toupe än skallig?

Roar mig med att titta på TV vilka som har äkta hår eller ej, vilka kalufser en del har för sin ålder, just nu en vädergubbe i TV. Statsministern med flera gör tvärtom. Det kanske beror på vad man passar i och behöver se ung ut, men måste vara besvärligt och svårt att sluta.

Jag gör omröstningar för att spara lästid
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bättre med en man med peruk/toupe än skallig?
  • Bestemor

Väldigt ofta är skalliga karlar sexiga.

Tupe' är patetiskt.

Överkammning är katastrof.

• fluu

Fake är alltid fake. Och syns oftast.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • IsDimma

Hellre utan hår. Men vissa har tur i det lotteriet. Min pappa tex, han fyllde 60 nu i februari och han har lika tjock och mycket hår nu som för 40 år sen. Bara att det blivit grått nu. Det har inte ens krupit bakåt på pappa. Min sambo har också haft rätt tur. Han hår har iofs krupit lite bakåt men inte mycket. Sen är det ju grått förstås, han är i pappas ålder.

• Momalicious

Hellre skallig. Vissa är dessutom heta i det (om de rakar bort allt alltså). Överkamning eller tupé ser bara.. Förjäkligt ut.

• Mamori

Oftast ser man bäst i det man har naturligt så nej, inte tupé eller något sånt. Antar att hårtransplantation fungerar om man verkligen inte vill vara utan hår. Finast är ju någon som naturligt har håret kvar tycker jag men det är ju så olika. Vissa tappar det aldrig, vissa tappar det i 20-årsåldern.

• DenNamnbitne

Ja, det tycker jag! Det är bättre med peruk än skalliga karlar! Däremot är det bättre att vara delvis skallig än att ha peruk. Har man kraftig hårväxt på sidorna ska man vara stolt över det och ändå överväga att ha längre hår. Snagg och helrakat är så jävla fult!

• Linzi

Även riktigt gamla män kan ju ha mycket hår utan att ha peruk/ toupe. Skallig är nog fulaste "frisyren" enligt mig, men kan absolut förstå att många löser det så. Olika typer av hair replacement behöver inte alls se fejk ut, men en del tycker nog det är obekvämt. Rent estetiskt är det finare med hår än utan :)

• Themis

Skalat är betydligt bättre i de flesta fall skulle jag säga.

Har en kille på jobbet som har så vacker skallform så man vill skulptera honom, hår hade varit helt fel på killen...

Om jag hade mer pengar skulle det inte vara ett problem att jag är så lat. /Themis
  • KePe

Men skalliga kvinnor ser inte så bra ut

Svar på tråden Bättre med en man med peruk/toupe än skallig?