• Anonym (Anna)

Mens och ägglossning efter missfall

Hej! Hoppas att ni kan hjälpa mig lite. Jag funderar på hur ägglossning och mens kommer igång efter missfall. 

Det var undrar är...
    - Hur snabbt efter missfallet fick du ägglossning?
    - När kom mensen tillbaka?

• Svar på tråden Mens och ägglossning efter missfall
  • Anonym (Anna)

Jag undrar eftersom jag själv fick ett tidigt missfall i v5. Blödde måttligt i 5 dagar. Tog CB digital ÄL-test och fick max fertilitet 15 dagar efter missfallet. Hade jag ÄL då borde jag nu vara på ÄL+13. Har fortfarande varken fått mens eller plus... Funderar om det är så att mensen är sen eller om det finns någon liten möjlighet till att jag blivit gravid igen. Om jag är gravid, borde jag inte testa positivt då?

• Kookie

Jag fick ÄL 17 dagar efter ett ganska kraftigt mf i v 13. Och än har jag inte fått någon mens, är på dag 20dagar sedan mf.

• mimmih

Jag fick missfall i vecka 9 och fick mens efter 24 dagar.

• Anonym (Anna)

Nu har mensen kommit. Fick  ÄL efter 15 dagar och mens 30 dagar, om jag räknar mf som första dagen i en ny cykel. Trist att jag inte blev gravid direkt men glad att allt verkar fungera som vanligt. 

• mimmih

Vad skönt att ägglossning och mens kom igång så snabbt, alltid något! Lycka till.

• Anonym (ggg)

GJorde medicinsk abort efter MA i v.10.

Blödde ca 3 veckor efter och sedan kom mensen 3-4 veckor därefter. ÄL kom också igång direkt verkar det som. :)

Svar på tråden Mens och ägglossning efter missfall