• Anonym (Irriterande)

Tog ut mina örhängen,vad ser jag?! En infektion!? BILD. Piercaren sa

Hejsan!

Jag tog hål i öronen för 8 veckor sedan, två på vardera sida. Ingen pistol utan han tog liknande steraliserade titan stavar igenom örsnibben, kändes en hel del men han sa att detta var bättre och att de inte får använda pistol längre p.g.a infektionsrisk.

Det är alltid samma yttre hål på samma örsnibb som blir svullet och börjar blöda lite ifrån(bilden till vänster)
    Jag som tänkte sätta i andra örhängen nu! =(

Hur tycker ni att det läkt ? Någon kunnig här? Vad ska jag göra!?

• Svar på tråden Tog ut mina örhängen,vad ser jag?! En infektion!? BILD. Piercaren sa
  • Anonym (Hej)

Mina barn tog också hål med titan och det läkte inte heller...

• Anonym (tvätt)

Hur har du skött piercingarna då? Har du gjort rent dem? Har du pillat på dem mycket? Att slarva med skötseln innebär mycket större infektionsrisk än själva håltagningsmetoden, speciellt om han använde sterila nålar och smycken.

• Anonym (J)

Vad har du haft för hänge i? Ett vanligt örhänge med plupp på baksidan? Min dotters hål läkte först när vi satte i ringar istället...sen sköljde vi med saltlösning 2 ggr/dag.

• Fjärilslarv

jobbade pericaren sterilt? dvs använde han sterilt förpackade tänger, kanyler osv. bytte han/hon till sterila kirurghandskar innan ingreppet skulle genomföras? rengjorde dina öron innan? rengjorde alla ytor där piercaren lägger sina saker innan, desinfierades alltså? var smycket tillräckligt långt för att hålet ska kunna expanderas osv.

har du skött din piercing som man ska? inte övertvättat den eller tvättat med för starka medel (endast saltvattenlösning alltså).

Om svaret på dessa frågor är ja, så kanske du är allergisk mot titan, vilket är ovanligt.

• Fjärilslarv
    Anonym (J) skrev 2014-02-21 14:15:00 följande:
    Vad har du haft för hänge i? Ett vanligt örhänge med plupp på baksidan? Min dotters hål läkte först när vi satte i ringar istället...sen sköljde vi med saltlösning 2 ggr/dag.
    det står att hon har haft titan....ocj nej dessa har ingen plupp på baksidan. däremot kanske hennes stav var för kort så att inte hålet kunde exapendera ordentligt.
  • Anonym (s)

Tvätta med sårsprit så du får bort infektionen!

• Anonym (Irriterande)
    Anonym (J) skrev 2014-02-21 14:15:00 följande:
    Var köpte du ringar och även saltlösning då??...

Till de andra, nej stavarna var inte så långa och ja, han var noga med desinfektionen.
    Jag har skött det
  • Anonym (J)
    Fjärilslarv skrev 2014-02-21 14:17:01 följande:
    det står att hon har haft titan....ocj nej dessa har ingen plupp på baksidan. däremot kanske hennes stav var för kort så att inte hålet kunde exapendera ordentligt.
    Min dotter hade som små knoppar med en helt vanlig plupp på baksidan i titan.
  • Anonym (Irriterande)

Jag har Klorhexidin för sårinfektion här hemma, borde kanske testa det då om inte hålet växer ihop nu?=(

• Fjärilslarv
    Anonym (Irriterande) skrev 2014-02-21 14:23:57 följande:
    Var köpte du ringar och även saltlösning då??...

Till de andra, nej stavarna var inte så långa och ja, han var noga med desinfektionen.
    Jag har skött det
    om stavarna inte var så långa så är det inte en professionell piercare.
    saltlösning gör ju du själv med havssalt.
    Här är en av de bästa studiosarna i landet, följ deras råd:
    www.eaststreetpiercing.se/aftercare_piercing.html
Svar på tråden Tog ut mina örhängen,vad ser jag?! En infektion!? BILD. Piercaren sa