• Shibby

VUL vecka 7+4 inget hjärta!?

Jag var på VUL idag för att få min graviditet konstaterad pga. tidigare missfall. Men hon kunde inte se något tickande hjärta och ska tillbaka om två veckor för att se om "det växt och utvecklats" eller om det är ett MA. 
    Enligt både min gynekolog och mig själv bör jag vara i vecka 7+4, är det någon annan som varit med om liknande!? 

Det känns som om jag kommer ha världens längsta veckor framför mig! Obestämd

• Svar på tråden VUL vecka 7+4 inget hjärta!?
  • Mrs VW

Jobbigt. Det kan vara så att det inte blev mer ön såhär av graviditeten.

Men det är vanligt att de inte hittar hjärtan i dessa veckor och sen visar det sig att apparaten varit kass alt att bebisen är lite yngre.

Hoppas på det bästa

• mitthemligajag

Jag är också på 7+4 idag! Läkarna ser att ngt växer och pulserar ngt där inne men de var bara 5 mm i 7+0 vilket hon tyckte va lite litet... Återbesök i v 9+0!

Men min svärmor höll på att bli skrapad med min Emils bror, för hjärtat slog inte i v 7! Men dom hade för mkt patienter och hon hade ingen smärta så hon skulle komma tillbaka i v 8 och skrapas! Men då slog hjärtat :)

LYCKA TILL

• Patricia Helena

Jag gjorde VUL vecka 6+4 då såg dem bara en tom hinnesäck. Gick till privat klinik där dem har dem senaste och allra bästa maskinerna, skulle tbx efter 7 dagar då jag var i vecka 7+4 och kolla om dem kunde se mer då, den veckan var olidlig, men väl tbx så hittade dem ett litet frö då med tickande hjärta. Har läst och hört mycket att det beror på vilka maskiner dem olika klinikerna har men också att dem ska mycket väl kunna se tydligt hjärta ticka mellan veckan 6-7. Så det låter ju lite konstigt ändå att dem inte kunde se. Men du får försöka stå ut och vänta på nästa VUL jag lägger in bilden först då jag var på första som sagt 6+4 och den sista 7+4 så kam du se skillnad kanske :)

• Limalie

När jag gjorde vul i v 7+1 sa hon som gjorde vulet redan innan att det kan hända att man inte ser och då får man komma tillbaka och göra nytt. Det var alltså ingen självklarhet. Nu såg vi direkt pyret och hjärtat MEN jag har hört andra historier där de inte sett och sen fått komma tillbaka och det visat sig vara helt normalt.
    Mycket hänger på apparaten och det där med längd ska man ta lite med en nypa salt så tidigt, det är jättelätt att mäta fel i mm och ynka 1 mm kan skilja dagar i början.
    Min var 7,8 mm i v 7+1 och den "skulle" vara runt 10 mm då, när jag kom tillbaka och gjorde kub-testet hade den tagit igen längden med råge och var nästan större än den skulle va. (vet exakt befruktningsdatum eftersom vi gjort ivf)

Håller alla tummar för dig ts!

• Shibby

Tack för era svar! nu känner jag mig lite lugnare och hoppas på det bästa!

• Litehemlig
    Shibby skrev 2014-02-22 08:34:03 följande:

Tack för era svar! nu känner jag mig lite lugnare och hoppas på det bästa!

Många år senare, jag vet, men hur gick det för dig? Sitter i exakt samma sits...
  • Lbem

Jag var på tidigt vul (v12) bara för att se så allt stod rätt till..

bm hittade då inget tickande hjärta och enligt henne var jag bara i v 8+6

Och min kropp hade inte fattat ett skit :(

• cassandrah
    Shibby skrev 2014-02-21 14:12:03 följande:

Jag var på VUL idag för att få min graviditet konstaterad pga. tidigare missfall. Men hon kunde inte se något tickande hjärta och ska tillbaka om två veckor för att se om "det växt och utvecklats" eller om det är ett MA. 

Enligt både min gynekolog och mig själv bör jag vara i vecka 7+4, är det någon annan som varit med om liknande!? 

Det känns som om jag kommer ha världens längsta veckor framför mig! 

Hjärtar börjar slå i vecka 6 så antingen är du del daterad eller så kanske det är ett MA då :( Förstår väntan blir lång!
Svar på tråden VUL vecka 7+4 inget hjärta!?