• apelsinnen

Efterlyser namn på barnprogram!

Ni andra 80-talister där ute - är det någon av er som minns ett barnprogram som handlade om en liten tjej som hette Ellen. Svenskt och inte tecknat! Hon är kanske 4-6 år gammal och man får följa henne då hon bl.a. lagar plättar (tror hon rymmer till sin farmor) och hur hon har sönder hennes systers porslinsängel då de dammtorkar sina porslinsfigurer. Ellen tillverkar då en ny ängel av en toarulle som syrran får i present.

Gillade det programmet jättemycket när jag var barn och programmet visades nog under sent 80-tal eller tidigt 90-tal. Nån som känner igen den och som vet om man kan få tag på serien idag? =)

• Svar på tråden Efterlyser namn på barnprogram!
  • Aniiee

Hade hon undulater? Tycker jag känner igen det...... Funderar....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • apelsinnen
    Aniiee skrev 2014-02-21 15:21:25 följande:
    Hade hon undulater? Tycker jag känner igen det...... Funderar....
    Nu när du säger det så känner jag igen undulater, mycket möjligt att hon hade det!
  • Aniiee
    apelsinnen skrev 2014-02-21 15:22:06 följande:
    Nu när du säger det så känner jag igen undulater, mycket möjligt att hon hade det!
    Jag vet PRECIS vilken det är, om det är den, och det gör mig löjligt förbenad att jag inte kommer ihåg vad det hette.... Det var en av många många serier som var med i Björnes Magasin, samma era som Rädda Joppe  och Täppas..... Hade massor av "sista minutrarna" av den du är ute efter när vi spelade in Rädda Joppe på VHS. Mamma startade alltid inspelningarna lite innan, så det blev massa snuttar här och där....

GAH!
  • apelsinnen

Tack vare att du skrev när programmet sändes och att det ingick i Björnes magasin har jag skickat iväg ett mejl till SVT för att höra om de kan ta reda på namnet på serien ... samt om de kan lägga ut det på öppet arkiv hehe =)

Skriver här när jag fått svar!

• Aniiee
    apelsinnen skrev 2014-02-24 10:59:53 följande:

Tack vare att du skrev när programmet sändes och att det ingick i Björnes magasin har jag skickat iväg ett mejl till SVT för att höra om de kan ta reda på namnet på serien ... samt om de kan lägga ut det på öppet arkiv hehe =)

Skriver här när jag fått svar!

Hoppas de kan reda ut det =)
Svar på tråden Efterlyser namn på barnprogram!