• Mercedes

Så ont i halsen, snälla hjälp mig!

Jag har blivit så himla förkyld, har haft ont i halsen sen i måndags och kan knappt svälja.
    Jättesnorig och allt också, hur länge sitter en sån här dunderförkylning i?
    Finns det nåt som hjälper mot halsen?? står inte ut snart.. måste orka ta hand om min 9 månaders dotter också!

• Svar på tråden Så ont i halsen, snälla hjälp mig!
  • Jennie Brunflo

Halsen:
    Koka riktigt varm röd saft och drick det.
    Varmt te med honung i.

Har du otur så kan du ju fått halsfluss.

• Trinity78

Varm mjölk med honung är kanonbra mot en öm hals! Jag fick det som barn och dricker det än när jag har ont.

• dexterswife

På Apoteket finns nya tabletter som är lokalbedövande för halsen. De är kanon! Minns inte vad de heter, Myo-någonting. Rekommenderas!

• Tingilya

Strepsils tycker jag e bra tabletter som funkar mot halsont. De bedövar.
    Men håller det i sig länge kanske du ska gå till läkaren?

• JKMNA

Te blandat med pressad citron, riven ingefära och honung. Starkt men gott och skönt för halsen! Krya på dig

• Tingilya

De stitch menar e nog de Mucoangin eller nåt sånt heter de väl?
    De e också bra, men om man ammar eller e gravid tror jag man inte skulle äta dem (om du nu gör nåt av det).

• Rövardottern

håller med en föregående ... varm mjölk och honung är superbra...

• Johanna s9

Sök dig till vårdcentralen lr jourcentralen så att du är säker på att det inte är ex halsfluss (om du även har feber).
    Hade det själv en gång (exakt som du förklarar) och fick där medicin.
    Dagen efter var läget så oerhört mkt bättre *ler* Så mitt förslag är att söka dig till sjukvården. Alltid bäst å vara på den säkra sidan!

Annars är ju hånungsvatten/mjölk, the mm lenande för halsen.

Krya På Dig!

• dexterswife

Sandra82: De tabletterna jag menar var helt ok att äta som gravid iallafall, kollade upp det före.

• dexterswife

Eller inte förresten!
    Mycoangin ska inte användas om man ammar eller är gravid, hade fel!

• Mercedes

Jaa, visst finns det nåt nytt på apoteket som dom gör reklam för på tv! Ska skicka dit mannen sen.. Jag har nu provat: gurgla saltvatten, strepsils och the med honung men inget hjälper riktigt..
    Jag har ingen feber. Skulle nog må mycket bättre om bara halsen gav med sig..

• Mercedes

Jag e inte gravid och jag har slutat amma nu så jag ska absolut testa dom där tabletterna! Kan ju inte bli sämre
    Tack snälla ni för tips!

• dexterswife

Mercedes: De är verkligen kanon! Tungan domnar också lite, men det kan man ju ta.

• Tingilya

Ja det e en mysko känsla att tungan domnar, men de e super...hoppas att du blir bättre!

• Mercedes

Mannen har kommit hem med mucoangin nu
    Dom hjälper faktiskt, tar udden av smärtan lixom! Först blev jag rädd då man blev som domnad, trodde man skulle svälla igen eller nåt, hi hi
    Men det e ju första gången nåt faktiskt har hjälpt mot halsont
    Tack för tipset! Tycker förkylningen borde ge med sig inom de närmsta dagarna nu eftersom det började i måndags!

• dexterswife

Vad bra att det funkar Mercedes! Krya på dig!

Svar på tråden Så ont i halsen, snälla hjälp mig!