• leah72

bluffakturor!

Hej!
    Jag blir så arg!! jag har fått hem bluff fakturor från E-kontakt.se!! Påminnelse kom sedan från Klarna och även Segoria. Sedan gick det vidare till Kronofogden. Jag vill varna andra! Polisanmäl och spärra ditt person nummer. Det är så tråkigt för det tar sådan onödig energi. 

• Svar på tråden bluffakturor!
  • puss

bestrid!! en bestriden faktura går inte till KF.

*puss puss puss puss*
  • skpklm

Gick på det;  hade valt att bli Guldmedlem i Stayfriends när de lockade med extapris.  Visst kom ett mail om att det var dags att betala för ett år till.   Glömde bort det i strömmen av mail/prioriterade det inte.  Har gått i och ur en hel del föreningar genom årens lopp  (STF,  Djurens rätt,  SNF  etc etc)  utan problem.

Plötsligt kom Påminnelse från Klarna;  de knappt 230 kr hade blivit nästan 290.  Tänkte ringa och fråga vad de höll på med,  ville absolut INTE förlänga medlemskapet i Stayfriends.  Hade inte många dagar på mig att betala,  var bortrest mm.  Segoria skickade Inkassokrav 4 dagar efter att Klarna ville ha betalt  (vilket i sin tur var en månad efter att första medlemsskapsåret  i Stayfriends löpt ut.

Inom 10 dagar krävde Segoria betalning.  När jag ringde dem uppgav de att de annars skulle vända sig till Kronofogden.  Betalningsanmärkning och utmätning nämndes....

Slängde in 468 kr i söndags för att slippa det!  "Dröjsmålsränta enligt avtal plus 24 %."

OCH  mailade Stayfriends att jag aldrig mer vill ha med dem att göra.

Enligt kommunens konsumentvägledare kanske det Stayfriends +  Klarna + Segoria sysslar med är olagligt,  jag har nog kryssat i att jag läst gällande villkor.  Oetiskt höll hon med om att det är.

Såg sedan att Cdon avslutar samarbetet med Klarna.

• skpklm

Visst nämnde konsumentrådgivaren att jag kunde ha bestridit...

• sportpappa

Gå även in på Stayfriends och stäng av abonnemanget för annars är det stor risk att du råkar ut för samma sak igen nästa år. Det är ganska lite jobb för att slippa bestrida fakturor och tjafsa med dem.

• skpklm
    sportpappa skrev 2014-04-15 21:52:53 följande:
    Gå även in på Stayfriends och stäng av abonnemanget för annars är det stor risk att du råkar ut för samma sak igen nästa år. Det är ganska lite jobb för att slippa bestrida fakturor och tjafsa med dem.

Mailade den mailadress  Klarna gett mig att jag aldrig mer vill ha med Stayfriends att göra.  Fick direkt ett automatsvar att de svarar på mitt mail.

Nästa livstecknen från Stayfriends är ett av deras tjatiga mail att jag ska gratulera personer jag inte brytt mig om på massor av år för att de fyller år igen...
  • sportpappa
    skpklm skrev 2014-04-15 22:45:01 följande:

Mailade den mailadress  Klarna gett mig att jag aldrig mer vill ha med Stayfriends att göra.  Fick direkt ett automatsvar att de svarar på mitt mail.

Nästa livstecknen från Stayfriends är ett av deras tjatiga mail att jag ska gratulera personer jag inte brytt mig om på massor av år för att de fyller år igen...
    Enklast är ändå att du själv går in och stänga av prenumerationen och avsluta alla utskick så slipper du dem. Jag testade själv att göra det nu på mitt konto och det tog max 5 minuter.
Svar på tråden bluffakturor!